Generator starter ikke? Motorkyndig søges!

Jeg har en lille benzin generator jeg har brugt til at lave strøm til noget værktøj i en hytte som er placeret hvor der ikke er strøm ellers.

Jeg brugte den i sommer, hvor den startede hver gang første gang... Jeg har så haft den stående siden i sommer.
Nu skulle jeg så lave noget mere arbejde derude i dag, men nu starter generatoren ikke.
Jeg ser nu, at da jeg pakkede den væk sidste år glemte jeg at lukke for benzinhanen. Kan det bare være fordi karburatoren er oversvømmet eller lign? Skal jeg i så fald bare skrue bundkaret af og tømme?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at kontrollere om der er gnist på tændrøret og du skal helt sikkert påfylde frisk benzin inden du starter !

"AUTOELEKTRIKEREN"
Bent Andersen skrev den 03-12-2022 20:32:09

Krumtaphuset kan være løbet fuld af benzin.

 Hvordan undersøger jeg det? Og hvad gør jeg, hvis det er?

polobjørn skrev den 03-12-2022 16:19:47

Start med at kontrollere om der er gnist på tændrøret og du skal helt sikkert påfylde frisk benzin inden du starter !

 God ide. Jeg har ikke lige en tændrørsnøgle, men det må jeg have fat i. Måske jeg kan bruge en alm. topnøgle. Hvilken størrelse er sådan en mon?


Tænker du at benzinen skulle være blevet dårligt på et havlt år?
Min plæneklipper står jo også vinteren over ubrugt med benzin i tanken men virker fint hver  sommer. Og det har den gjort i mange år nu
Benzin i krumtap hus kan du se ved at tage oliepind op. Det er ret let at skelne benzin og motorolie, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 04-12-2022 14:54:16

Benzin i krumtap hus kan du se ved at tage oliepind op. Det er ret let at skelne benzin og motorolie, 

 Go ide. Der er en olieprop i bunden, men det er sådan en uden en pind. Men det burde nok være til at se, om det er benzin eller olie der er i. Jeg tjekker. tak.

Hvis der ikke er gnist på tændrøret kan det også være kontakt til lav oliestand, den afbryder tænding hvis der ikke er nok olie på, du kan evt hive stikket af den så burde der være gnist igen. sidder i bundkar.


Hvilken model er det?
Det første jeg ville kigge på er tændrøret. Det fortæller en del.
Uden tændrørsnøgle kommer du ikke langt. Du kan ikke bruge en almindelig top.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis