Kondens problematik i loftkonstruktion

Hej,
I forbindelse med renovering af et hus fra 1969 har jeg fjernet alt isolering på loftrummet (der lå 100mm). Plannen er nu at lægge ny mineraluld (+300mm). Loftet har dog ligget uisoleret i et stykke tid (+1 måned) grundet travlhed, hvorfor der nu er kommet kondens på undersiden af det stykke plastik som er lagt mellem forskallingsbrædder og isolering (se billede). Jeg er nu nervøs ved bare at lægge den nye isolering oven på plastikken uden først at have elimineret kondensen (grobund for skimmelsvamp). Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg smartest gør dette (råd modtages meget gerne). Og har den oprindelige plastik der er sat op i 69 overhovedet nogen dampspærre funktion? (hvis ikke kan jeg vel bare fjerne den)?

Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det viser jo at dampspærren gør det den skal, faktisk usædvanligt at man har en dampspærre fra 69 der er tæt så det skal du være glad for og ikke ødelægge den.
Du skal have isolering i igen og så sørge for at lufte mere ud det næste stykke tid. Loftbeklædning vil absorbere fugten og du fjerner det vha ventilation. Når du fjerner årsagen til ubalancen vil der ikke være grobund for skimmel.
Om et par uger kan du tage isolering op et enkelt sted og så skal der ikke være nogen synlig kondens eller skimmel.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skynd dig endelig at få isoleret, og vent så eventuel lidt med at sætte loft op. Hvis der kommer varme og normal udluftning på så vil fugten på underside af dampspærre være væk på få dage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis