Hej jeg skal til at montere en portåbner på min gammle vippeport. Det kan trække 100kg. Jeg er bare i tvivl om man skal fjerne de to side fjeder helt? Da jeg tror at det bliver for hårdt for portåbner at skubbe den ned. Da man skal bruge kræfter på at lukke den. Når jeg åbner den så springer den helvejs op. Og stopper der. Men når man skal lukke den så skal man bruge kræfter på at lukke den. Nogen der erfaringer med sådan noget?