Vippeport portåbner

Hej  jeg skal til at montere en portåbner på min gammle vippeport. Det kan trække 100kg. Jeg er bare i tvivl om man skal fjerne de to side fjeder helt? Da jeg tror at det bliver for hårdt  for portåbner at skubbe den ned. Da man skal bruge kræfter på at lukke den. Når jeg åbner den så springer den helvejs op. Og stopper der. Men når man skal lukke den så skal man bruge kræfter på at lukke den. Nogen der erfaringer med sådan  noget?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ingen erfaring med portåbner, men har lige nedlagt en vippeport med akkurat samme slags beslag, uden fjedre skal der virkelig tages fat for at åbne porten, og når man lukker den ryger den ned med et brag, fjedrene er der for at udligne de to ting.

Men du kan jo også nøjes med at løsne så fjedrene ikke er så stramme.
Du kan også flytte fjedrene et hul ind på armen, der giver også noget, ved pilen på billedet.

Vi prøver igen, i morgen --
Vil det hjælpe at den ikke er så svær at lukke Ved at flytte fjedrene et hul ind på armen? 
Ja det vil hjælpe, det vil det også at løsne fjedrene, du kan evt flytte de nederste beslag lidt op, hvis fjedrene ikke kan løsnes tilstrækkeligt.
Måske du bare kan vende de nederste beslag 180 gr. ?

Vi prøver igen, i morgen --
Det bedste du kan gøre er at få porten bedre i balance inden du monterer portåbner. På den måde er det meget nemmere at mærke effekten. 
Der er de veje som er anvist i de forrige indlæg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis