Afløb fra varmtvandsbeholder

Hej alle.

Jeg er ved at montere pp rør fra sikkerhedsventil fra varmtvandsbeholder og til afløbsskål. Vvs’eren sagde at jeg bare skulle prikke hul på membranen, og så gav han mig nogle rør jeg kunne tilslutte. Nu hvor jeg har gjort det, kommer jeg til at tænke på, om ikke der kommer til at lugte i fyrrummet, hvis ikke der er monteret en vandlås? Jeg vil gerne have støbt i weekenden, men det ville også være træls at skulle lave om fordi det lugter.

Mvh.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tilslutter vel over den vandlås der er / kommer i afløbs skål. Det er umulig herfra at se hvilken type afløb der er tale om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så kan det reddes senere med en lille vandlås på væggen. Men vent nu og se det er næsten ikke muligt at lave forkert. Er det denne så kommer vandlås under indløb. Det øverste er blot en justerbar højde. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er den, men vandlåsen sidder i den øverste del, så indløb er under vandlås. Jeg har lavet det uden vandlås, så må jeg se om det begynder at lugte, og i så fald sætte en vandlås på væggen.
Det er ikke korrekt at vandlås skal sidde i den øverste del. Den bør skubbes længere ned. Der er der en stopring som gør at den ikke kan komme længere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Vandlåsen var monteret i den øverste del, men jeg kunne tage en ydre ‘ring’ af vandlåsen, så den passer ned i et indhak længere nede under indløb. Fedt. Tak for hjælpen.
Sådan. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis