Gulv isolering

Jeg har et hus fra 78  med elvarme pumpe 
Har parket på gulvet,og det er rigtig koldt at gå på ,vil helst ikke begynde at rive betonen op 
Er blevet opfordret til at ligge termofelt plader 7mm og derefter trægulv
Er der nogen som har nogen erfaringer 
På forhånd tak 🙏
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varme stiger op af, så du får aldrig gulvet til at føles varmt uden at lægge gulvvarme.

Selvbygger med stort S. 
Vurder mulighed for at isolere vægge/loft eller udskifte gamle vinduer/døre. De ting kan skabe ret meget kuldenedfald..🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvor meget plads har, forresten du mellem dit gulv og dit betonlag?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Superdiy skrev den 01-12-2022 16:08:40

Varme stiger op af, så du får aldrig gulvet til at føles varmt uden at lægge gulvvarme.

 Heller ikke hvis loftet er isoleret rigtigt godt og jeg har lige bestilt hulmursisolering 

Superdiy skrev den 01-12-2022 16:08:40

Varme stiger op af, så du får aldrig gulvet til at føles varmt uden at lægge gulvvarme.

 Har du nogen erfaring med de termoplade 7mm man kan købe 

Har du mulighed for at måle temperaturen på gulvet med et infrarødt termometer?
Fødderne er rimelig temperatur-følsomme og det kan føles meget koldt, selvom det måske ikke er det. Prøv at måle forskellen i temperaturen på midten af væggen, op i loftet og så på gulvet. Det vil give en mere objektiv ide om, om der kan vindes noget ved det (store) projekt, at isolere gulvet mere.

I min stue er der gulvtæppe, men vinyl i køkkenet (de to rum hænger sammen). Køkkengulvet føles koldere, men målt med IR/laser-termometer kan jeg se, at temperaturen stort set er den samme. Ude langs panelerne er der dog flere graders temperaturforskel, så jeg skal have tætnet dér.

Mvh. AllanE
Michael Petersen skrev den 02-12-2022 06:10:06

Superdiy skrev den 01-12-2022 16:08:40

Varme stiger op af, så du får aldrig gulvet til at føles varmt uden at lægge gulvvarme.

 Har du nogen erfaring med de termoplade 7mm man kan købe 

 Ja jeg har brugt det i et par rum, det er et fint gulv underlag med god lyddæmpning, samtidig er det billigt og let at lægge. Men som isolering flytter 7mm ingen ting.


Selvbygger med stort S. 
Jeg lånte et termograferingskamera, og havde rigtig stor gavn af det. For at finde de steder, hvor jeg havde størst gavn af at forbedre.. ellers synes jeg man isolerer lidt i blinde (når man ikke har mere indsigt end jeg har🤣)
Efterfølgende købte jeg et, for at se med, om jeg gjorde fremskridt🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis