Rionet på gulvvarmeslanger?

Jeg har nu fået lagt næsten alt gulvvarmen, og skal derfor til at lægge rionet. Jeg har et par spørgsmål:

Hvor meget skal rionettene overlappe når de skal bindes sammen?

Skal jeg lægge dem direkte på slangerne eller anvende al-lister, og i så fald hvilken højde al-lister?

Tillæg:
Jeg har ført fremløb og retur i føringsrør med isolering som på billede 2. Skal jeg gøre andre tiltag end at skumme revner/huller for at sikre at de ikke flyder på under støbning?

100mm beton
6mm rionet 150x150mm

På forhånd tak 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kommer 10cm beton på forresten 
Når du laver det med clips skal der ikke bruges lister - nettet lægges ud oven på slangerne og er dermed allerede løftet fra isoleringen - det skal overlappe med en maske så det kan "gribe ind" i hinanden når betonen hærder.
Huller skal skummes eller fyldes med leca - det sidste er billigere men kan godt være irriterende og det skal måske fikseres midlertidigt - udfordringen er at hvis det er flydebeton kan de flyde til overfladen når man jutter eller vibrerer det.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis det er flydebeton så vær helt sikker på at der ikke er sprækker og huller så betonen kan løbe under iso.Hvis det sker så er det noget rigtig skrammel.😥
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis