Træk fra fodpaneler fra krybekælderen

Har haft fodpaneler af i et af værelserne og konstateret at trækket kommer fra krybekælderen da der simpelthen er en  sprække på 0,5-1cm. 

Kan jeg bare gå i gang med noget bygningsfuge og forsøge at tætne eller bør jeg være mere varsom med hvordan jeg løser det?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fint med f.eks. malerfuge / acrylfuge.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
JegFryser1Plan1967 skrev den 29-11-2022 19:03:15

Har haft fodpaneler af i et af værelserne og konstateret at trækket kommer fra krybekælderen da der simpelthen er en  sprække på 0,5-1cm. 

Kan jeg bare gå i gang med noget bygningsfuge og forsøge at tætne eller bør jeg være mere varsom med hvordan jeg løser det?

 Som jeg husker er der nogle gamle opbygninger, som udlufter hulrummet under gulvet ved fodpanelerne, mener det er hvor strøerne ligger direkte på betonlag, og med et tyndt lag isolering op mod gulvet..

Så hvis du har udluftningsventiler i din sokkel, der ventilere krybekælderen, er der ingen problemer i at fuge sprækkerne.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har et svømmende gulv skal du lige være opmærksom på hvad producenten siger til en fuge.
Du kan risikere at gulvet rejser sig når luftfugtigheden ændrer sig over året, fordi det ikke har plads til at udvide sig.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 30-11-2022 13:15:04

Hvis du har et svømmende gulv skal du lige være opmærksom på hvad producenten siger til en fuge.
Du kan risikere at gulvet rejser sig når luftfugtigheden ændrer sig over året, fordi det ikke har plads til at udvide sig.

 Hvis jeg nu fuger under selve gulvet så bør det vel ikke været et problem? 

Annonce
Det kan du selvfølgelig gøre, men det er ikke nemt at komme til uden at tage de inderste brædder op...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg havde det samme problem. Jeg stoppede gabet med mineraluld, fugede udenpå og satte lister/paneler på til sidst. Det har hjulpet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også