Trækspil til ATV-batteri

Hejsa

Jeg ved, mit spørgsmål ikke er i den helt rigtige kategori, men det var den bedste, jeg kunne finde.

Jeg har en ATV, hvor jeg gerne vil kunne tilslutte et trækspil, som skal trækkes af ATV'ens 12 V batteri. Jeg troede, det var muligt at bruge ATV'ens trailerstik, men det kunne jeg ikke få det til at virke og efterfølgende har jeg læst, at der ikke kommer tilstrækkelig strøm til trailerstikket. Derfor har jeg kigget på andre muligheder og fundet ud af, at ledningerne fra trækspillet skal kobles direkte på batteriet. Jeg har på denne amerikansk hjemmeside fundet, hvad der skal bruges (Tilslutning trækspil), men jeg har ikke kunne finde tilsvarende udstyr i Danmark. Jeg har spurgt Thansen, men de havde ikke noget relevant udstyr, men det kan godt være, jeg ikke har spurgt om det rigtige. Er der nogen, som kan hjælpe med link til udstyr, så jeg kan koble trækspillet direkte til ATV'ens batteri?

Vh
Klaus
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal søge på Anderson stik, det er det man bruger, stikkene er ens, så de er både han og hun, og findes til forskellig ampere.
Eks her har de forskelligt link
(du bør have en passende sikring, så tæt på batteriet som muligt)



Vi prøver igen, i morgen --
Du skl sikkert op i en sikring på omkring 100 amp. Står der ikke noget om sikringsstørrelse i manualen til spillet? Prøv evt. at søge på sikring 100 amp i “traktorbutikken.dk”. Du skal også have en sikringsholder.

Søren O
Jeg har købt det hos Primusdanmark.dk. Jeg kan se der står maks 82 ampere:

Betyder det, at jeg skal finde en sikring, som er list større end 82 ampere?

 
Super og mange tak hjælpen.
Er batteriet i ATV'en stort nok til at trække 82 A i mere end nogle få sekunder?

Et almindeligt motorcykelbatteri kan ikke klare det.
Jeg har kun prøvet spillet, hvor motoren er i gang. Jeg tror, batteriet hurtigt bliver afladet, hvis motoren ikke er i gang, mens jeg bruger spillet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis