Tørt linoleums bord

Vi har overtaget et linoleums bord som virker som det er tørret ret meget ind.
Især nogle steder på bordet, som man kan se på billedet.

Jeg havde overvejet at tørre det helt ud ved bare at bruge en våd klud igen og igen.
For derefter simpelhent bade det ind i linoleums sæbe.

Er ovenstående en ide? Eller er der nogle som har andre bud og gode råd.
Måske kan første step undværes.

På forhånd tak. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde et lignende.. det blev aldrig rigtig godt.. Men jeg synes (fuldstændig uvidenskabelig!) At det pyntede, da jeg hældte en god sjat koldpresset linolie ud på det, og lod det trække lidt..
Til sidst har vi dog valgt at købe et stykke furniture linoleum, og limet ovenpå.. det ser meget bedre ud🤣

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 28-11-2022 20:42:29

Jeg havde et lignende.. det blev aldrig rigtig godt.. Men jeg synes (fuldstændig uvidenskabelig!) At det pyntede, da jeg hældte en god sjat koldpresset linolie ud på det, og lod det trække lidt..
Til sidst har vi dog valgt at købe et stykke furniture linoleum, og limet ovenpå.. det ser meget bedre ud🤣

 Jeg prøver lige i aften med sæben for at se om det hjælper. 


Men at lime et nyt lag linoleum ovenpå havde jeg ikke tænkt på. Men slet ikke nogen dårlig ide. Er det endt ud med at se okay ud? 😁
Ja, for søren! Kanterne er der sværeste.. Men overvej om en kantliste kan se godt ud

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hmm.. Måske lige i overkanten, til en hel plade.. 
Men et gammelt husgeråd går på, at fjerne ridser med en valnød(-dekerne) der gnides ovenpå ridser..  (Olien fra nødden hjælper) det virker..
Men kan det mon bruges hos jer? 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Her er en artikel ( annonce) LINK  omkring vedligeholdelse af linoleum. Ved meget træt linoleum  kan man bruge 1 del terpentin med 4 dele linolie. Og så er der nogle meget affedtende rengørings midler som man helst skal undgå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis