Skift fra halogen spots til LED driller

Jeg har skiftet fra halogen til LED, men lyset “svinger” op og ned, når det dæmpes. Se Video hvor jeg optaget problemet.

På et bestemt dæmpningsniveau “svinger” lyset op/ned kontinuerligt, som det ses i starten af videoen. Dæmpes der yderligere begynder nogle spots at slukke. Der skal så skrues op på ca. 50% på dæmperen for at de tænder igen. Når der dæmpes i sidste tredjedele af slideren, svinger lyset op/ned et kort øjeblik hvorefter lysstyrken er konstant.

Udstyr: Osram HTM 105, LK Fuga LED-S 120VA, 11 x Osram Parathom Dim MR16 3.4 W.

Hvad kan problemet være?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tænker at der er for lavt forbrug på når du dæmper til at den kan finde ud af det.... der står 35 - 105 watt det er det område den virker i så når du dæmper til mindre end 35 watt så vil lyset flimre og blinke. mit råd er jeg ville i 1. omgang  at købe en decideret led trafo/dæmper der kan klare en lav belastning.
Tak for dit svar. Det var også min egen tanke. Transformeren er en, jeg fik anbefalet af en forhandler, og da jeg netop var skeptisk ift. minimumsbelastningen, var det noget jeg spurgte ind til (to gange faktisk hos forskellige medarbejdere), men de påstod, at det ikke var noget problem 🤔

Er der en, der kan bekræfte, at det rent faktisk er transformerens minimumsbelastning på 30W, der skaber problemet, inden jeg bestiller noget nyt grej?
Her kan du får forslag til løsninger - men ingen garantier.
Prøv at udskifte to LED.pærer med de gamle halogen. Hjælper det, tyder det på at strømforsyningen har problemer ved små strømme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis