Kun halvdelen af komfuret virker

Kun halvdelen af min induktions-kogeplade virker. Nu har jeg kigget på stikket, hvor ledningerne er tilkoblet på følgende vis: De to blå: 0, de sorte: F og den gule: J. Er det rigtigt? Den sidste "ledige" plads på stikket er også et F. Skal en af de blå i den?
Kun halvdelen af min induktions-kogeplade virker.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg set på bagsiden af komfuret. Det ligner ikke at der skal en lus til at løse problemet, gør det? Umiddelbart ligner det en fase til hver side af komfuret. Tager jeg fejl?
Det er et komfur der ikke kan kobles om. Alt omkobling sker i komfurstikket.

Elektronikteknikeren
Tilledningen er blevet monteret engang, så man kan komme til klemmerne. Det kan kræve at bagpladen bliver fjernet. Det er dog mest sandsynlig, at der er en defekt i kogepladen.

fase
Man kan se på opmærkningen, at omkobling skal laves i stikket. Der hvor kablet går ind i komfuret, går både fase og nul til hver side.  Der er utvivlsomt to styringer i komfuret. Når halvdelen ikke virker, er det fordi den ene del ikke får strøm eller er defekt.

Hvis trådstarter sikrer sig at begge de blå ledninger har forbindelse i stikket og prøver at bytte de to sorte, kan han finde ud af om komfuret er defekt, eller om der mangler en fase i installationen. Flytter fejlen sig, er problemet en manglede fase i installationen, er fejlen uændret er komfuret defekt.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis