Monteret ny brændeovn

Har sammen med en kammerat monteret en ny brændeovn og ny murebøsning og røgrør, så langtså godt,
Men nu er jeg kommet itvivl om vi har dummet os da vi murede bøsningen ind, den er sat i enkelmoduler med isokerne, og for ikke at fylde hele stenen op med mørtel puttede vi noget Rockwool i som bagstop, der stikker så noget Rockwool ind i selve kernen nu, er godt klar over at røgen ikke bare lige stikker ild i det som stikker ind, men er det lovligt? 
Ville nødig have skorstensfejer forbi og så få det dumpet og en regning
Vh Joachim 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have en skorstensfejer til at syne og godkende din brændeovn,  det siger loven.......før du bruger den.....

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg ville nok pudse den tæt indenfra også.
Der må ikke stikke noget ind, heller ikke røgrøret. Skorstens fejer skal kunne komme igennem med den samme type kost hele vejen uden at støde på noget. 
Du tager røgrør ud, og stikker hånden ind igennem mur bøsning så du kan tage den overskydende isolering væk. Så blander du pudsemørtel og smører det på - ind bagfra i kanten af røgrør og samtidig på kanten af isokern. Du bruger hånden alene. Husk endelig gummihandsker da det er stærk ætsende. Du skal naturligvis ikke have mere på end det lige er glat og ikke generer røgrør når denne monteres igen. 
Skorstensfejer kommer sikkert ikke med regninger, du tilmelder og så betales hans besøg over ejendomsskatten.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar så vil jeg lige lave det om så skorstensfejer ikke køre forgæves
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis