Juletræskæde - afkorte

Jeg har en ca 20 m kæde med led’er og trafo.
De sidste 5 m tænder ikke.
Der er tre ledere hele vejen fra trafo til enden.
Nu vil jeg gerne klippe de 5 m af, da jeg godt kan bruge de 15 m, men ikke kan skjule de 5 m ikke tændte.
Kan jeg bare klippe de defekte m væk uden det har indflydelse på de 15 m ok?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du sikkert. De er sat i serie med en større del af pærerne, så det er sikkert en på de sidste 5 m som er defekte derfor går hele denne del ud. Så jeg er ret sikkert på at det stadig kan virke. Men hvis du klipper bare en af som kan lyse så går der sikkert 5 m mere. 
Jeg mener nu at der på et sted kun er 2 leder så det er der man kan klippe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så skal du klippe den lige midt på det gode stykke   Så bliver det ret meget billigere det hele   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Done.
Klip efter sidste gode. Intet lys.
Afisolerede alle tre. Ved samling af to af tre er der ok lys i 15 m kæde :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det var så den lære vi kan få af dette. 
Men der er kommet noget andet skidt ud af det. Jeg har en lang kæde som sidder på kanten af mit stråtækte overdækkede terrasse. ( negerhytten) Den har virket fint i ca. 1 uge nu i år men her efter at du har klippet virker min ikke mere ? ? ?       

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Skal jeg sende dig stumpen jeg klippede af?
Så kan du øve dig i lyskæderep. på den  

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nej tak, 
Men ellers vil jeg næsten kalde mig professor i lyskæde rep. I hvert fald den æld gamle type hvor man kunne skrue nye pærer i.
Som ung arbejdede jeg et sted hvor vi havde en større forretning som kunde. De havde opstillet ca.80 - 100 juletræer lige ud til fortov hvor byens unge skulle gå hjemad efter de gode fester. Hver mandag var de fleste af kæderne gået ud ved at der var skruet en eller 2 pærer løse i kæderne. Det var så vores opgave at få det til at lyse igen. 
Man skulle så bare tænke på hvor en doven fulderik ville række ud efter en pære og så håbe på at ramme denne og få den skruet fast.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis