Uæt vandtilslutning til armatur

Har problemer med at få varmtvandstilslutningen til mit køkkenarmatur tæt i denne overgang. Skal der en pakning ind her eller spænder jeg ikke hårdt nok?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du husket støttebøsningen i det bløde kobberrør? Det er sikkert skæreringen der ikke kan ”bide sig ordentligt fast”. Samlingen er ikke beregnet til pakning.

Søren O
Der har ikke været nogen støttebøsning i hidtil. Men hvis jeg sætter en i, vil jeg så skulle fjerne skæreringen først? Den sidder rigtig godt fast og har sikkert bidt sig godt fast siden den blev monteret første gang for 5 år siden. 
Jeg er også lidt i tvivl om jeg overhovedet vil kunne få en støttebøsning i, når det hele har været samlet før inkl. skærering.
Jeg vil tro at du kan få det tæt uden støttebøsning. Her kommer et lille cowboy trick som har hjulpet mig et par gange. 
Du tager lidt paksalve ( det som man bruger når man tætner gevind ) men du skal ikke bruge pakgarn her.
Altså lidt paksalve smurt over og under skærering og så spænde det godt sammen. Det plejer at hjælpe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skulle jeg redde den samling , ville jeg også bruge pakgarn. Du trækker pakgarn ud til du har en tykkelse som strikkegarn. Det skal så have lidt paksalve som du gnider ind i garnet. Herefter snoer du “garnet” 3-4 omgange omkring kobberrøret over skæreringen i samme retning som når omløberen spændes.
Det er samme princip som når man pakkede em “langgevind” - forgængeren for en union.

Søren O
Det virkede med pakgarn og salve. Tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis