Hjælp, hul mellem stolper I væg bag køkken

Det trækker så har taget køkkenskabene ud.. Bag ved har jeg spottet at der er et hul på 10cm mellem stolper hvor det ikke ligner der ikke er isolering og man kan tydeligt mærke træk.. Det virker til at gå hele vejen op.

Hvad må jeg gøre? Skal jeg bare tage gipspladen af, proppe rockwool ind og dampspærre det jeg kan se?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der på den anden side af muren?
Men eller  fjern gibs pladen og få isoleret, og lav en effektiv dampspærre, så trækker der ikke ind.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-11-2022 13:50:42

Hvad er der på den anden side af muren?
Men eller  fjern gibs pladen og få isoleret, og lav en effektiv dampspærre, så trækker der ikke ind.

 Tak for svar. Har fået fjernet gips og der er isolering, men ingen dampspærre. Der er en slags pressening bagved som er våd. Er det forventeligt eller er den helt gal? Se billede

Den er helt galt. Denne presenning sidder sikkert på den kolde side af isolering og så vil der dannes kondens på den. Hvis det er vindpap så er det ok. men tæt presenning eller som det ser ud til armeret plast det dur ikke. 
er der kun de 30 - 50 mm isolering ud til en ydermur så er det ikke ret meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal rive den nuværende indervæg ned, og genopføre den korrekt.

Presenning på den kolde side, som bliver våd, og som er utæt, kan ende i en skimmel katastrofe. Det ser meget forkert og fusket ud.

Det positive er, at du nu har mulighed for at få lavet noget rigtig godt, hvis du begynder forfra.

Elektronikteknikeren
ev elmand skrev den 26-11-2022 21:30:52

Den er helt galt. Denne presenning sidder sikkert på den kolde side af isolering og så vil der dannes kondens på den. Hvis det er vindpap så er det ok. men tæt presenning eller som det ser ud til armeret plast det dur ikke.
er der kun de 30 - 50 mm isolering ud til en ydermur så er det ikke ret meget. 

 Tusind tak for svar. Er blevet lidt klogere. Presenningen er helt bestemt husets dampspærre. Bag ved presenningen, mod ydremuren/skalmuren er der isolering. Så har man derefter forsøgt at lave en fortsatvæg med indvendigeisolering. Den er så slet ikke opført korrekt da den ikke selv har en konstruktion og dampspærre.



Annonce
Gregeren skrev den 27-11-2022 07:41:06

Du skal rive den nuværende indervæg ned, og genopføre den korrekt.

Presenning på den kolde side, som bliver våd, og som er utæt, kan ende i en skimmel katastrofe. Det ser meget forkert og fusket ud.

Det positive er, at du nu har mulighed for at få lavet noget rigtig godt, hvis du begynder forfra.

 Tusind tak for input, så jeg skal opbygge indervæggen som en fortsat væg, er det ikke den korrekte tilgang til det?

Nu begynder vi at få flere ting på plads. blandt andet at der er isolering længere ude, og at det er forsats væg.
 HVIS den nuværende skal fungere som dampspærre så skal isolering længere ude være den primære. Det vil sige at denne skal være tæt og mere isolering end den inden for dampspærre. Helt specifik så skal dampspærre sidde under1/3 inde set fra den varme side. Der må ikke forekomme 2 x dampspærre da der så kan ophobes fugt imellem. 
Så mon ikke det er isolering uden for denne presenning / armeret plastik der er dårlig lavet. 
Er det tilfældet så skær denne pressening væk (det har ingen betydning om der sidder stumper tilbage ), og få lavet den yderste isolering tæt og i orden. Så kan du sætte ny dampspærre inderst som så også skal være tæt imod vægge m.m. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis