Tilstrækkelig vater / lod?

Hej

Jeg er i færd med at montere Ikea køkkenelementer og bruger en skinne til ophæng.

Vil I mene at de hænger i tilstrækkelig vater og lod bedømt på billederne eller er det forfra?

Væggen bølger og det er sin sag at få skinnen til at flugte ens og samtidig få den perfekt i vater og især lod.

Vh



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den er langt fra , hvis det ikke skal ligne noget der bare er smidt op , skal den være 100 % , ellers vil elementerne takke og låger og skuffer går træls
Og et tip som jeg har måtte lære på den hårde måde.
Vær sikker på at dine vaterpas er ens uanset hvilken vej du ligger det.
Havde et 60cm som var så uens uden jeg havde opdaget det så min kogeplade nu er lidt ude af vater. Træls at olien løber over i den ene side af panden   

Bare kald mig BBB 
Hvis det er en lang skinne så kan den vel altid skrues på i vater. Er det flere små så kan du sætte et lige bræt under skinnerne. Den skal naturligvis være i vater. så ligger skinner på brættet medens de skrues fast og bræt fjernes senere. Det skal helt være i vater på bordpladen ellers komemr de problemer med kogeplade som Big bam Boo påpeger. 
Men prøv at vende vaterpas / eller lodstok og se om det viser præcis det sammen. Ellers kan du kun bruge dem til retskinne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er som de andre skriver langt fra lige nok.

Jeg ville starte med at smide ikeaskinnen ud og lave en rigtig sokkel. Så står elementerne lige de næste 30 år og du undgår at skulle have skabene trukket ud fra væggen som skinnen gør.

Selvbygger med stort S. 
jeg står i lidt samme situation... Er der nogle tolerancer man kan gå ud fra. Jeg har justeret og justeret dette er hvad jeg kommer frem til?
Har du husket at vende vaterpas begge veje? Hvis du har mere end et vaterpas så brug dem alle til kontrol. 

De fleste billeder, viser en afvigelse der svarer til 1-3mm på en 2m retskinne. Det er for det meste indenfor tolerance til eg gulv og væg, men på en varm stegepande betyder det at stegemargarinen vandrer over i den ene side, og skabe+skuffer er svære at justere ind. Det skal ned på under 1mm i afvigelse.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis