Utæt Velux vindue

Hej 
Jeg har som så mange andre fået nyt tag og samtidig 6 velux vinduer monteret. 
Der løber / eller kondenseres vand i det ene vindue, så meget så det løber ind (billederne) 
Vi har endnu ikke fået sat radiatorer op, da vvs manden først har tid i næste uge. 
Vi har fået fuldspartlet det hele og det er her den anden dag jeg opdagede det ekstra vand der er arvet ind/ ned fra hjørnet af det ene vindue. Vi har åbnet alle spjæld i vinduerne og det har hjulpet lidt på der kondens der stod i vinduerne om morgenen her i denne kolde tid. Jeg mener bare at det ekstra som kommer ind sker i forbindelse med at det regner..?!?! Det er temmelig frustrerende 

Mvh BL
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det ikke kommer på glasset, men nede på væggen så tyder det på utæthed eller dårlig isolering / dampspærre. Det er et kritisk punkt da isolering selvsagt ikke kan være særlig tyk lige der. Det er desværre en ret kendt problem hvis man ikke er mega omhyggelig netop lige der. 
På de andre boliger ligner det en boligforening. 
Er der håndværkere til at lave det så er det klart en ommer, ja det er forså vidt også hvis i selv har lavet det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik. 
Vi ejer huset og har fået en lokal tømrer til at lave det indvendige med isolering osv. Jeg har nu flere gange set at der ligger sig vand i larmen, der hvor vinduet lukker mod. Der løber så efterfølgende vand ind, når der ikke er plads til mere vand. Der er varme i rummet ! Kan det passe man skal tørre den karm af hver dag i vinterhalvåret?? 

Mvh BL
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Brian - fandt du en løsning på problemet?
Hej. Ja tak. Teknikeren fra Velux har sendt nogle nye tætningslister som var bøjede i kanten på flere vinduer og det skulle være det. Der kommer en og sætter dem i en af dagene.  Veluxteknikeren guidede mig igennem telefonen og kende godt til kondens problemet, som skyldes den gummiliste, som gjorde at rummets varme kunne trænge ud imellem karm og vindue og dermed udvikle kondens. 

Mvh BL
Spændende om det kan løse det. Jeg vender nok lige tilbage når I har fået de nye tætningslister på, for at høre om det virker. Mvh Mads 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej igen Brian. Har I fået monteret de nye tætningslister? Mvh Mads 
Hej. Der kommer en Glarmester og monterer nye lister om et par dage. 

Mvh BL
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også