Bebyggelse procent ved poolhus

Vi går I planer om at bygge et lille poolhus til vores sommerhus.
Vi har desværre kun ca. 43m2 tilbage inden vi når vores max byggeprocent på vores grund.
Dette poolhus ville jeg gerne have består af et pool-rum, lille bad, entre/indgang samt teknik rum(Kan tælle som skur/sekundær bygning).
Jeg kunne godt tænke mig en pool på ca. 3mx6m, hvilket gør at rummet nok skal værre omkring 35m2, hvis der også skal værre lidt plads ved poolen.
Men ud fra de 43m2 vi har at gøre godt med, har vi reelt kun indvendig mål på ca. 36m2 altså næsten ikke noget til bad osv.
Er der nogen der ved om en entre/indgang kan betragtes som skur?
Man må vel gerne have adgang fra et skur til beboelse uden det tæller med i byggeprocenten?
Må man have bad/toilet i et skur?
Jeg har lidt svært ved at se om der er nogle ”fif” man kan bruge for at komme i mål med projektet.
Jeg ved at sekundær bygninger må ikke bruges til længerevarende ophold.
Men gør man det i en entre/indgang/bad? (jeg gør ikke 😉)
Har forsøgt at ”trække” hjælp ud af kommunen for at komme i mål, men det går meget langsomt. Har på fornemmelsen at de ikke se jeg kommer i ”mål”.
Er der nogle der har nogle gode forslag?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan søge om at overskride byggeprocenten. Det er blandt andet noget dine naboer skal tage stillig til.
Tak for input!

Det har jeg spugt kommunen om, og det siger de klart nej til.
I et sommhusområde giver de aldrig tilladelse til at overskride byggeprocent, sige de.
Har også forsøgt at søge i området om der er andre der har fået en sådan tilladelse, men uden "held".
Først skal du starte med at se efter, om der er fejl i din BBR, Ifg min kammerat, som er arkitekt, så er der rigtig tit fejl i registreringen. Det kan blive til din fordel.

Dernæst finder du ud af, om der er andre i området, som har fået bare en lille dispensation. I så fald kan du regne med at få det samme, eller måske en my mere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for svar😊
Jeg har også planer om at måle grunden i morgen. Har problemer med at finde en af mine skelpæle. Jeg tror ikke at der er fejl i BBR, men prøv at måle op. Har fundet ud af at der er et teknik rum i sommerhuset som er med i bygge procenten. Det kan trækkes ud og indgå i regnskabet med sekundær bygninger. Det giver små 4m2.
Jeg har søgt i området om der er andre som har fået dispensation, men indtil videre uden held. Men jeg vil prøve at bruge lidt mere tid på det.
Mvh hhh 
Der er også noget garage kvm som man ikke skal regne med i bebyggelses procent hvis man har noget sådan. Hvis der er privat fællesvej så kan der være en del af denne vej som må medregnes i grundens størrelse. 
Du kan nok være rimelig sikker på at grundens areal er opmålt korrekt, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej HHJH.
Kom du i mål med at kommunen accepterede poolhus som sekundær bygning??
Står lidt i samme problem med byggeprocent 🙃
Hej, Ja, vi er faktisk igang med at bygge.
Vi fik indrettet bygningen så den består af poolrum, badeværelse, skur og et teknikrum.
Og fordi man gerne må have adgang fra skur til poolrum har vi kunne indrette bygningen som vi ønskede det. (teknikrum har egen indgang)
Her går det ind uder samme regler som når en garage er bygget sammen med et hus og der er direkte adgang.
For at skuret og teknikrummet, kan tælle som sekundær bygninger, skal der være brandmur og branddør adskillelse. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis