Havetraktor gnister ikke

Hej, min Craftsman 15,5hk havetraktor med briggs motor vil ikke starte. Den har stået noget tid ved tidligere ejer. Den gnister umiddelbart ikke når jeg tager tændrøret ud, den tørner udemærket. Hvad kan der være galt? Kunne det være tændrøret, eller er det usandsynligt at det er helt kaput? 
Hej, min Craftsman 15,5hk havetraktor med briggs... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kik denne video fra Hobby motor, Morten er super god til at forklare tingene, og det er på Dansk.
Justering af ventiler ca 53 min inde i video

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 25-11-2022 17:22:59

Prøv at kik denne video fra Hobby motor, Morten er super god til at forklare tingene, og det er på Dansk.
Justering af ventiler ca 53 min inde i video

 Vil det sige jeg skal ud og købe de der afstandsstykker, eller er der lidt mere gængse ting eller tommelfingerregler der kan bruges?

Thebigbad skrev den 25-11-2022 17:43:51

je_ns skrev den 25-11-2022 17:22:59

Prøv at kik denne video fra Hobby motor, Morten er super god til at forklare tingene, og det er på Dansk.
Justering af ventiler ca 53 min inde i video

 Vil det sige jeg skal ud og købe de der afstandsstykker, eller er der lidt mere gængse ting eller tommelfingerregler der kan bruges?

 Du kan klippe en strimmel af en øl/sodavandsdåse, brug ikke låget det er for tykt,, og justere ind med det, ikke den helt rigtig tykkelse, men tæt på, og ok til at motoren køre uden problemer, hvad  ventil indstillingen angår.


Vi prøver igen, i morgen --
Det må prøves. Kunne dælme være fedt hvis det blot var det der skulle til! Hvad mener du om min tidligere beskrivelse af at den skyder luft ud af luftfilteret når jeg tørner med hånden? Er det normalt? 
Så fik jeg prøvet med sodavandsdåsen, den kunne lige være der både på indsugning og udstødning. MEN! Da jeg ville gøre som på videoen med at dreje indtil den modsatte ventil af den man vil indstille skal gå ind i motoren, opdagede jeg at indsugningsventilen kun rykkede sig måske 5 mm, modsat udstødningsventilen i toppen gik helt ind. Hvad betyder det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis