tværgående revne i kældersokkel

Hej til rette.
Jeg har opdaget et tværgående revne i min sokkel i kælderen under en renovation. 
Den er af en størrelse hvor jeg ikke ved om jeg selv kan fikse det eller om en 'voksen' skal ind over.
Råd og erfaring ønskes :-) 

Huset er et klassisk muremestervilla fra 1929 med betonsokkel og støbt gulv.
Den revne jeg er bekymret for er vandret ca. 150 cm bred i kælderen, men slår også et knæk og går lodret lige op.
På ydersiden er der også smårevner i fugen i muren, men i lige linje med den indvendige og også i lige linje med det billede af revner i loftet indendørs( Denne har altid været der i de sidste 12 år)

What to 2?
Armeringsjern på i med cemenet eller en voksen ud :-)

På forhånd tak.

Dennis

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Revner i gamle huse er ikke unormalt, nogen revner kan du bare glemme mens andre skal repareres og det der adskiller de to er om de udvikler sig. Det kunne godt se du som om at der var nogen der havde forsøgt at reparere revnen tidligere og det kunne derfor havde været rart at se et billede fra før du sleb væggen af, for at se om revnen havde åbnet sig yderligere efter den var blevet repareret. 

Revnerne på ydersiden bliver du nød til at reparere under alle omstændigheder, vand og frost vil med tiden ødelægge pudsen, men du kan jo håbe på at klimaforandringerne kommer hurtigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis