Vandværk

Hej
Vi har et eigen vandværk men un har jeg problemer med denne Membranhydrofor,pumpen startermed et samme,jeg har lest at man kan kontollere vortrykket i denne beholder men jeg ved ikke hvordan man gør der ,så jeg beder jer om hjelp
I forvejen tusind tak for det,
Mvh
Rolando

Mvh Rolando
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du et billede af vandværket, så det er muligt at se, hvad det består af. Mit første gæt er at fortrykket er for lavt. Har du en mulighed for at pumpe lidt luft i hydroforen? Tit er der en ventil, som ligner ventilen i et hjul til en bil.

fase
Velkommen på lds.
Der er netop 2 typer hydrofor. 
1. med gummimembran som adskiller vand og lufttryk. Her skal der være fortryk på ca. 0,8 bar når vandtrykket er på nul. 
2. Lidt større beholder på ældre anlæg. Her er det blot beholderens indhold af luft der trykkes sammen. På den type skal du bare slukke pumpen og tømme beholderen fuldstændig for vand. Derefter starte op igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Erik: Det er en membranbeholder til et vandværk og ikke til et centralvarmeanlægget. Jeg er tet sikker på at Grundfoss foreskriver 2,0 bar som fortryk. Absolut minimum fortryk må være 1,5 bar.
Husk at der ikke må være tryk på vandet når du måler fortrykket (Stop pumpen og luk en vandhane op til der ikke kommer mere vand).

Søren O
Jeg er godt klar over at det er til vandværk. Man skal vel ikke over det halve af den normale pumpetryk som fortryk. Nogen gange kan pumpen ikke klare mere end 2,0 bar tryk så de 2 bar kan ofte være for meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har været inde og se på nogle Grundfos membranbeholdere. Jeg kan se beholdere med fortryk 1,4 bar og 2,6 bar. Fortrykket bør vel være knap halvdelen af max. drifttryk. Keg håber da at trådstarters pumpe giver mere end 2 bar. drifttryk.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis