Fugt i entre

Vi har købt et hus her sidste år og vi har et problem med fugt i entreen. Der var meget koldt i entreen så jeg satte en elradiator op, da den nærmeste radiator er lidt væk. Men her i vinterhalvåret er det næsten umuligt at der ikke er fugtigt som vist på billedet, der er hele søjlen op på væggen til højre og mellem blokkene. Er dette en konstruktionsfejl? Det virker til at der ikke er isoleret i muren? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden   
Hvis det er en ydermur, hvordan ser det ud på den udvendige side, tjek for utæt tagrende, og at der ikke samler sig vand op af muren..

Vi prøver igen, i morgen --
Er der en lille terrasse over det våde område?
Det kunne være der fugten kommer ned/ind.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg tror ikke helt på den med at der kommer fugt ind, siden at vi hele sommerhalvåret ikke ser noget. 
Jeg fandt ud af at muren, der hvor det lille juletræ står foran, kun er ca. 12 cm tyk, og fandt et gammelt foto fra google streets, hvor det viser at der tidligere har været et vindue. Så jeg tænker at de tidligere ejere har lagt blokke inde i vinduet men uden nogen form for isolering :(
Det lyder rigtig sandsynligt.
Isolering ville så have hjulpet mod kulde og dermed mulighed for kondensering på væggen. Men er der bare et lag sten(eller ?) er der også behov at stoppe fugtindtrængning.
Hvad er ydersiden malet eller kalket med?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Hej tak for svar 
Jeg prøvede at bore igennem og hele ydermuren består af 1 lag 12cm gasbeton. hvor indersiden er pudset op og det ligner noget maling på ydersiden (uden at være sikker) 

yspede skrev den 23-11-2022 12:07:16

Hej tak for svar
Jeg prøvede at bore igennem og hele ydermuren består af 1 lag 12cm gasbeton. hvor indersiden er pudset op og det ligner noget maling på ydersiden (uden at være sikker)

 Så skal der noget isolering til, for at løse problemet, isolationsevnen i 12 cm gasbeton er jo ikke så stor, som jeg husker vil det svare til ca 50 mm mineraluld.


Vi prøver igen, i morgen --
Pladsmæssigt er det enkleste jo at købe og montere et kvalitetsvindue. Men kvalitet kommer jo for en pris.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg vil gerne undgå et vindue, da det ikke rigtig passer ind det sted 
…..og næste mulighed er så den nuværende mur, noget isolering, noget fugtspærre og så noget indvendig “mur”.
Men der er jeg sikker på andre kan være mere specifikke hvis du fortæller hvilken samlet tykkelse indenfor gasbetonen du håber at kunne nøjes med.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også