Julemand Ho-Ho-Ho

Jeg har en 1,5 meter høj julesprællemand i min forhave i denne tid.
JUlemanden er lavet af krydsfinner og fungerer som en helt normal sprællemand ved at du trækker i snoren og arme/ben bevæger sig hvilket den nærtliggende børnahave og andre af kvarterets børn benytter sig af.
Jeg vil dog tilføje lyd til min julemand således at julemanden siger Ho-Ho-Ho når du trækker i snoren.

Jeg kan dog ikke selv finde en passende lyd-enhed til julemanden der kan sig Ho-Ho-Ho når det aktiveres fra en ganske almindelig NO/magnet switch.  Jeg har prøvet at sætte et sådant modiul på: https://www.vejle-rc.dk/produkter/19-velleman-minikit/9773-mk195---lydoptagelseafspilning-modul/ Funktionen er som sådan god men dels er lydkvaliteten ikke god (nok) dels er der behov for at lyden er højere. Julemanden står trods alt ude og Ho-Ho-Ho skal kunen høres tydeligt sevl når der er lidt baggrundsstøj.

Er der nogle der har et forslag til en billig lydenhed der har en ordenlig lydkvalitet og som kan aktiveres af an almindelig reed-kontakt ?

Hvis der er behov for det er kan der føres 230V til julemanden men enhed skal have en fysisk lille størelse så den kan opsættes bagpå julemanden. ,
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Thomas_Mygind skrev den 20-11-2022 20:16:16

Bruger selv Sonoff til at tænde slukke 220v remote. F.eks. tænde lys derhjemme via mobilen - koster 100 kr.
https://www.ebay.com/itm/115592308221?epid=17050756012&hash=item1ae9d6a5fd:g:6NwAAOSwB0pjZVI6&amdata=enc%3AAQAHAAAAoMr1TInMBJdKyly5W7X3I8FnBHy25clq%2BUEvMxvDOmrKcdyceGy26uvyzotdyQIGZtw8TuJkAs9Dp5ALIj9xzw4AaUid3gyvUdv3pt9qn%2F%2B2rz%2FaF6pT1N2ctF5%2FeQyof5sN0dgeB%2BkGus7GKrRiA7eoyT4ffrP3jcUNU6lYp%2Bus%2Bu6SetXJkF%2FjTHu%2BwPOx85qKWoj21iq6ti2VyzNf9BY%3D%7Ctkp%3ABk9SR4juueeSYQ

Til det kan man få en knap som kan bruges til at tænde alt mulig : https://smartwise.eu/products/smartwise-rf-doorbell-button/
Har også en fugtighedsmåler i TH10-unit, så den kan tænde/slukke vandhaner mens jeg er ude er rejse m.v.

 Tak for svar men kan se at jeg ikke har forklaret mig godt nok. Det er ikke aktivering af enheden jeg har et problem med - Det klares at en magnet kontakt på en af armene. 

Det er selve lydenheden jeg mangler - En lydenhed der kan spille 10 sek lyd i ordenlig kvalitet & høj /klar styrke og samtidig holde i et udendøres miljø (uden at det er et helt stereo anlæg der skal sættes op).
Måske en billig bluetooth højtaler - de kan fås for <100 kr. Måske du kan bruge selve højttaleren - direkte ?!
Til opfølgning hvis andre skulle få samme skøre ideer.
Det endte at jeg gik med en ringeklokke der kan spille MP3. Desværre er alle ringeklokker trådløse i dag så der måtte et indgreb i trykket for at kunne aktiveres af en magnet kontakt.
Julemanden står nu ved fortovet og siger HO-HO overgang nogle børn/voksne trækker i snoren.
MP3 højttaler løsningen tiltalte mig en overgang men så skulle der dels fx en gammel telefon til at streame og dels laves en mere kompliceret aktivering.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis