Frostsikring af vaskemaskine og opvaskemaskine

Hvordan tømmer man vaskemaskinen for vand ? 
Vi ved at der findes en EL ledning som tænder, og går i gang med at varme når temperaturen kommer under 4 grader, Hvor kan man købe den.  
vi har ikke billeder.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ang. frostsikring sidder der i mit isolerede værksted, hvor jeg bl.a. opbevarer maling, en lille halvgammel el-radiator hvor termostaten er sat til minimum. Iflg min-max termometeret derude kommer det aldrig under 5 grader.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
De har frostsikringskabler i Biltema.

Vaskemaskinen tømmer du for vand gennem sien under fronten på maskinen, eller ved at skrue afløbsslangen af og lægge den på jorden, så vandet i bunden også kan løbe ud.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
På mange vaskemaskiner sidder der en lilel gummislange under trevlesien. Den har en lille prop, og det er beregnet til at tømme maskinen. Det er sjældent at man kan tømme den ved at lægge afløbs slangen ned. Selv om man anbefaler at slangen sættes til afløb over normal niveau i maskinen er mange af dem forberedt lidt "idiotsikker" så afløbs slange kommer ud i toppen af maskinen.
Opvasker er lidt anderledes. Der er der ikke nogen tømmemulighed. Så det er nok det sikreste at smide 1 liter kølevædske ind i maskinen. Starte et program og slukke 2-3 sekunder efter at udpumpning går i gang. ( det er det første der sker) Så vil kølevædsken også være blendet med vandet ud i afløbsslangen. 
Hvis det er sommerhus der tænkes på, så er det samme system i toilet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også