Extern USB2.0 harddisk hastighed???

Hej jeg har en ekstern usb2.0 box som jeg gerne vil have en harddisk i.
I mit kabinet har jeg en 80 gb IDE100 7200 rpm harddisk.

Hvis jeg sætter den i, vil det så gå meget ud over min overførselshastighed?
Jeg bruger dette drev meget, så derfor vil jeg være ked af det hvis det bliver meget langsomt pga at det er usb2.0.

Er der nogen af jer der ved noget om dette?
Hej jeg har en ekstern usb2.0 box som jeg gerne... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men hvis nu jeg skal ud og købe en ny harddisk til at sætte i boxen, hvilken skal jeg så vælge?
(rpm osv...)

Det er jo ikke noget ved at købe en harddisk der er hurtigere end USB2.0 da jeg der vil få en flaskehals...
Angående hastigheden på USB og din Harddisk kan det aldrig være USB bussen der sætter begrænsningen.
Som dk_michael så rigtigt påpeger har USB 2.0 en teoretisk begrænsning på ca 60 mb i sekundet, men selvom din IDE bus der overfører data fra harddisk til USB har en begrænsning på ca 100mb i sekundet kan harddisken ikke overføre data i samme hastighed til bussen og vil derfor ikke være en begrænsende faktor.

Et eksempel på en harddisks overførselshastighed (max) ses i nedenstående link.

http://www.storagereview.com/articles/200309/20030904WD2500JD_2.html

Dvs at max hastigheden på harddisken (sekventielt læst) ligger på cirka samme niveau som USB 2.0, og det vil derfor være mit gæt at harddisken er den begrænsende faktor i din USB 2.0 box.
Torben, USB2 kan overføre teoratisk 480Mbit pr/s og Firewire 400Mbit pr/s
Som de andre siger så kan de fleste internt kører 100/133 men dette er jo kun controlleren der kan det, hvis harddisken ikke kan levere kan det jo være lige meget. Så kan man sige, jamen så må USB2 jo være nok, men nej, for USB bruger ressurcer, windows sætter 10% ydelse af til hver tilsluttede endhed, og dermed vil du ikke opnå den ydelse. Firewire bruger ingen ressurcer så derfor vil firewire mange gange virke hurtigere end USB2, selvom den teoratisk er langsommere. Det er også derfor man altid bruger firewire til DV og andre store digitale overførelser, da det kræser at du kan overføre med en fast hastighed. Hvis du som de fleste andre, har USB mus, tastatur, højtalere, rat, joystik, cardreader med mere tilsluttet, så go for firewire. De fleste af de "æsker" man kan købe løse, kan man få med firewire stik på også for et meget lille mere beløb.

PS. hvis du køre med FSB på 800, så kører din cpu 3.0GHz, og ikke 3.06, det er hvis din FSB er 533.

Mvh

René
->rene2
citat "windows sætter 10% ydelse af til hver tilsluttede endhed".
Er du sikker på det? Tænker du ikke på USB 1.1? Så vidt jeg ved kunne USB 1.1 vælge at tildele en enhed båndbrede på 1,5 mbit el. 12 mbit. Men USB2.0 har ikke denne "feature"
>JGH, nej, hvis du siger det, kan det godt være, må indrømme, at jeg er gået ud fra de resultater jeg har målt mig frem til og læst om så jeg gik ud fra det nok var grunden til USB havde samme problem. Dog har jeg været ude for at min USB2 disk simpelhen var så langsom at jeg var i tvivl om den kørte, men da jeg pille en cardreader fra, så virkede den fint, lidt derfor jeg mente at USB2 gør det samme. Er dog ikke sikker på det med de 10% er grunden. Vil dog stadig mene at FW er sagen hvis det skal gå hurtigt.
Annonce
Hej alle,
Mit liv dvs. min Hd.Som nu har fuldt mig i de sidste 3-4 år. mont i div. Pc ere
som regel selvbyg. Kan snart ikke mere, jeg har under 1 Gb tilbage. jeg har masser af plads på D & E HD. Men styring + alle de " gamle" programmer ligger på C. Jeg vil hjertenes gerne bruge penge på ny, evt. helt ny Pc. ( havde tænkt på Aldi ) ??? Hvordan får jeg hele min gamle Hd C. klonet / overført ti l ny HD ??
Håber nogle her kan hjælpe
Hej fra Jan A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis