"Taget" til udluftningen blæst af

Hej. I løbet af al stormvejret er "taget" til udluftningen på taget blæst af. Er der nogen der ved hvad man kan gøre for at fixe det? Hvor akut er det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lodberg12 skrev den 19-11-2022 10:20:19

Hej. I løbet af al stormvejret er "taget" til udluftningen på taget blæst af. Er der nogen der ved hvad man kan gøre for at fixe det? Hvor akut er det?

 Det regner jo potentielt ned, så det er vel akut nok til at købe en ny hætte i morgen?

HrT skrev den 19-11-2022 17:03:05

Lodberg12 skrev den 19-11-2022 10:20:19

Hej. I løbet af al stormvejret er "taget" til udluftningen på taget blæst af. Er der nogen der ved hvad man kan gøre for at fixe det? Hvor akut er det?

 Det regner jo potentielt ned, så det er vel akut nok til at købe en ny hætte i morgen?

 Det ved jeg ikke. Det er det der er mit spørgsmål.

Hætten ser ud som om den allerede er blevet lappet/limet tidligere med noget lim eller fugemasse, at toppen bliver revet af i moderat vind er udtryk for at plast-delene er møre, træskruen indikerer at det ikke er første gang det er sket.
Hele hætten bør udskiftes asap da det lige nu kan regne/sne direkte i aftræksrøret. Ift kritikalitet så er der, indtil det er fikset, fare for moderat vandskade på de omgivende dele hvor røret ender + måske kortslutning i emhætte eller ventilator - begge dele tåler vanddamp men ikke rindende vand.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis