montering af opføringsrør (kloak)

Hejsa

Skal forlænge kloakrøret vist på billedet, keglen er desværre støbt ind under støttemuren og åbningen i keglen er ikke stor nok til at jeg kan få muffen nedover det eksisterende rør. Jeg skal have det hele hævet fordi jeg skal hæve tærenet en lille meters penge.

Inden jeg går balelajka med den store vinkelsliber og skære keglen i stumper og stykker, er der så et eller andet "kloakmester" trick jeg ikke kender til?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke vil genbruge betonringen, så bare giv den nogle dask af en stor hammer, men grav lidt mere fri først..
Eller grav fri omkring røret så beton ringen, ryger så langt nedad at der er plast til muffen kan gå ned over røret.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-11-2022 21:16:29

Hvis du ikke vil genbruge betonringen, så bare giv den nogle dask af en stor hammer, men grav lidt mere fri først..
Eller grav fri omkring røret så beton ringen, ryger så langt nedad at der er plast til muffen kan gå ned over røret.

… manden skriver den er støbt med ind under støttemuren ;)

et kraftig slag med eh hammer , så flægger den nemt
alt efter hvor meget den skal hæves , kan det være det gamle rør skal skæres lidt ned , da den nye kegle ikke kan gå ud over kraven
Gravko skrev den 18-11-2022 21:38:35

je_ns skrev den 18-11-2022 21:16:29

… manden skriver den er støbt med ind under støttemuren ;)

Der er ikke meget murværk der ikke kan adskilles, med en god stor hammer.  

Måske ikke hvis det bare var en topring, men når det er en kegle muren delvist står på, sååå…. Jeg tænker det er frem med den store vinkelsliber og skære langs muren + måske lodret ned i keglen på hver side, spidsmejsel på borehammeren og derud af.

Annonce
muren skal nok blive stående , du kan evt smide en skovlfuld beton under bagefter
Tusind tak alle sammen!

Jeg finder hammer, mejsel og vinkelsliberen frem og får lidt tiltrængt motion :)

God weekend!
Normalt binder beton ikke ret godt, på en gammel betonkegle, så tror ikke du får problemer.

Mejsel er mest til inde langs muren, hvor det kan være svært med hammeren. Et par riller i siden, var bare hvis nu vinkelsliberen var fremme. Ellers kan siderne nok fint klares med en god forehammer.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis