Alternativ til isoleret betongulv i værksted

Jeg er ved at indrette et værksted på 120kvm i halvdelen af en gammel hal. Der er et gammelt betongulv i hallen nu, men da jeg er ved at isolere væggene, så ville jeg også gerne isolere gulvet.

Jeg har nu fået tilbud hjem på isoleret betongulv (oven på den gamle beton), og jeg synes sgu det er lidt pebret - primært materialerne.

Så jeg ville høre, om der er nogen, der har nogle gode ideer til et billigere isoleret værkstedsgulv? Som også kan holde til værkstedsbrug. 

Jeg har selv tænkt på om man kunne lægge: flamingo, sand, betonfliser, epoxy. Men ved ikke om det er billigere - eller om det er godt. Gode ideer modtages :)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HrT
HrT
723 3400
Hvor tunge ting skal på dit gulv?
JohnLarsen
JohnLarsen
1607 3500
HrT skrev den 18-11-2022 18:31:16

Hvor tunge ting skal på dit gulv?

Også vægt pr cm2

Da der er forskel på 2 ton på fire fødder á 4 cm2 og en 2 ton bil på sine dæk.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
asgerhallas
asgerhallas Trådstarter
201 8340
Jeg tror det tungeste lige nu bliver en høvl på måske 5-600kg - den har en "fod" på måske en 0,6m2. Så i det tilfælde bliver det 0,1kg pr. cm2. 

Men nok ikke helt urealistisk at det tungeste, jeg får derind bliver maks 1 ton.
HrT
HrT
723 3400
Mener flamingo ligger omkring 750 kg pr kvm hvis der ikke er dæk over. Sådan fortolkede jeg det ihvertfald. Er der ikke plads til / råd til et klaplag evt?
Ikke svar på dit spørgsmål, men hvor for isolere gulvet, det giver naturlig "jordvarme" det meste af året, med et uisoleret betongulv, og dejlig kølig om sommeren.
Men skal du have konstant varme på, er det sikkert ok at isolere.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
asgerhallas
asgerhallas Trådstarter
201 8340
HrT: Der er plads til klaplag, men med rionet og flydebeton ender det med at koste en del, så ville gerne afsøge andre muligheder for afslutning over isoleringen. Jeg kan fx se nogle har lagt sand og fliser på efter isoleringen, men jeg kan ikke rigtig finde nogen, der fortæller om hvordan det ser ud et par år efter :)

je_ns: Ja, det har jeg hørt et par steder... har virkelig aldrig tænkt det sådan. Hvilken indetemperatur skal man ned på, før det "jordvarmen" er et plus i stedet for et minus?
asgerhallas
asgerhallas Trådstarter
201 8340
Er der nogen, der har erfaring med en opbygning ala?

1. Gammelt beton gulv
2. 100mm gulv-flamingo
3. Strøer med isolering imellem
4. Gulvplader
5. Et eller andet nogenlunde pænt :)

Er flamingoen nok til at spærre for opstigende fugt? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også