Værkstedspresse

Jeg har en presse som på billedet, min er oprindelig fra Biltema, og min er blå, men de er ens og sælges under mange navne, i mange farver

Efter nogle år begyndte den at ikke ville gå op, kun når jeg skubbede den op. Senere kunne jeg ikke få den op så kunne kun bruge den nederste trediedel. Senere igen kunne den ingenting. Og her til sidst efter jeg har leget med at lufte ud og fylde olie på, der fjedrer den, den trykker ned som den skal, men når man slipper håndtaget går den tilbage op, og er dermed ubrugelig
.
Æligt talt så aner jeg ikke hvad jeg laver, manualen viser ikke det indre og viser ikke engang hvad "skrue" der er til hvad. Er der nogen der kender dem?

På det her billede:
-øverst på cylinder er en prop med en pind, den viser nu et olieniveau ca 10 cm nede, ser rigtigt ud
-Det lille håndgreb, det forstår jeg (forstørrelse)
-Den orange dækker en skrue med kærv, tror det er påfyldning, men gætter (forstørrelse)
-På den anden side af cylinderen, lige bag den orange, er en sekskantet prop mere, med en fjeder bag, har ikke haft den helt ude

Kan nogen fortælle mig en løsning på dette uden at skulle skille alt ad? Jeg har renoveret min Compaq donkraft, så jeg kan godt lidt, men uden manual bliver det gætværk. Eller er det tid til at købe en anden?

Tak


Tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Biltema har presserne endnu i 10 og 20 tons, der er manual på pdf (ved ikke hvor meget den beskriver) Så kan du købe pumpe og trykcylinder i reservedele hver for sig.
link



Vi prøver igen, i morgen --
lyder som om der stadig er luft i/for lidt olie, hvis det hjælper noget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis