To lamper i samme el-muffe

Gynge
Gynge
21 2200
Hej, lidt i tvivl om en nuværende installation overhovedet er lovligt. Der går ledning fra lampeudtag til en slags samlermuffe og så en ledning videre til en lampe. Jeg vil nu sætte endnu en lampe op og det mest praktiske ville være, at sætte en ledning yderligere til den lille samlemuffe, men ville det gå an? Tak for hjælpen. Vedhæftet fotos. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
25296 7480
Den nuværende installation er vist ok undtagen at ledning fra lampeudtag til samledåsen ser MEGET tynd ud. Det kunne ligne et telefon kabel. Er det tilfældet så er den ikke god.
Jeg er ikke sikker på at den lille samledåse er beregnet til 2 kabler ind fra samme side, men hvis det kan laves ordentlig, altså med yderkappen på ledning ind under aflastning, så er det ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
S. Fabrin
S. Fabrin
16069 4400
Jeg tror heller ikke, at den viste dåse er beregnet til to ledninger i samme ende. Er der ikke en mulighed for at fjerne dåsen ved at udskifte den nuværende ledning. Den ny ledning kan så monteres i lampeudtaget. 

fase
Gynge
Gynge Trådstarter
21 2200
Tak for svar Fabrin og Elmand, - men findes der små samledåser, hvor det er lovligt at dele en ledning fra lampeudtag til to ledninger til to forskellige lamper eller skal de to ledninger forbindes i selve lampeudtaget? tak og Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis