Montering af B&C beton tagsten....

Jeg har bygget mig et 8,5 x 1,4 m brændeskur, og til dette har jeg lige været ude og hente 188 B&C beton tagsten. Men hvordan søren lægger jeg dem? Umiddelbart virker det jo temmelig simpelt! Men skal de ikke sættes fast på en eller anden måde? Godt nok vejer de ca. 4 kg pr. stk. Men skal de ikke fæstnes på lægterne?

Med venlig hilsen

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Falckmand,

Jeg hentede engang en brochure i mit lokale byggemarked, ganske gratis, vedr. oplægning af betontagsten. Der står bl.a. hvor man skal placere sidefalsbindere m.v.

Det kan også være man kan downloade den fra deres hjemmeside, det har jeg ikke prøvet.

Mvh
Lars
Jo, de skal sættes fast med tagstensbindere (kan ikke lige huske det autoriserede navn på dem). B&C har en genial indretning, der ikke hamres fast i lægten, men bare vrides ned under den. Skal vistnok placeres for hver 3. sten. Men check B&C's hjemmeside - der er en lægningsvejledning.

Mvh.

Jan R.
Jeg kender ikke specielt den beton sten du har valgt.
Men for tegn skal man anvende en binder der sættes i et hul bag på stenen og hægtes under lægten. De skal man gøre ved den øverste række og de yderste samt næstnederste række sten. U dover dette i et mønster hvor hver tredie hægtes fast.
Det er ret let men du skal have den rigtige binder for at det fungerer, det er en bukket ståltråd... Og mit råd er nok hellere for mange bindere end for få...

Få en oplægningsvejledning for den sten du har valgt, her bør det stå...

MVH Njord
Hellere få der er monteret rigtigt, end mange der er monteret forkert.
Jeg satte et lille stykke malertape på dem der blev bundet, så kunne man lettere se hvor binderne sad. Regnen tog sig af det med at fjerne tapen igen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også