Emhætte begyndt at vibrere

Hej
Jeg har en Siemens emhætte (LC67BC532) som er begyndt at larme med en vibrerende lyd.
Er der nogen der har prøvet noget lignende eller nogen indenfor faget der ved hvordan man fikser det? Det er ikke på alle hastigheder. Laveste og højeste er ikke så slem.
Den er ca. 7 år gammel og ser også ret beskidt ud indvendigt. Er det noget man skal begive sig ud i at rengøre?

Vh Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt være skidt der sidder på ventilator vingen. Eller rettere skidt der er faldet af på dele af vingen så den ikke er i balance. 
Det sker når man forsømmer at holde fedtfilter ren med jævne mellemrum. Det skal nok skille sen del ad for at du kan få det rent igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror sagtens det kan skyldes dette. Men hvordan mon jeg får den skilt ad :-) Skal man prøve bare nedefra mon? Jeg har ikke rigtig kunnet finde nogen videoer der viser det

Vh Anders
Du finder diverse værktøj og går i gang. Tag gerne billeder undervejs, så det er nemmere at samle.
Ovnrens i rigelige mængder er godt til at fjerne fedt mm.
Start med at skrabe det værste af, og sprøjt derefter med ovnrens. Lad delene ligge i en plasticpose en times tid og skyl med rigtig varmt vand. Gentag efter behov.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Du skal nok lige beskytte motoren imod alt for meget vand. Kommer vingen af er det naturligvis helt fint med alle mulige rengøringsmidler opvaskemaskine osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nå, jeg ville lige komme med en opdatering.
Jeg fik endelig skilt den ad, så godt jeg nu kunne. Jeg kunne ikke finde en måde at få vingen af, så jeg prøvede at rengøre med tandbørste og opvaskebørste så godt jeg nu kunne. Jeg fandt frem til, at et af de 3 forankringspunkter motoren er fastgjort til plastikhuset (aner ikke hvad det hedder, det sorte hus som motoren sidder i) var knækket og dinglede løst. Jeg gætter på at det var årsagen til støjen der kom. Jeg forsøgte at lime men uden succes. Jeg har forsøgt med kun at fastgøre til de to tilbageværende forankringspunkter, og det har indtil videre virket og støjen er væk. Det holder måske ikke evigt, men så må det koste en ny emhætte eller en ny motor til den tid. 

Vh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis