Køleskabsdør knirker T. Helbo 11 7500 16-11-2022 11:52 Hej alle.Min køleskabsdør knirker og piber forfærdeligt. Jeg har prøvet at smører den med kædeolie, hvilket virket, for en stund. Jeg tænker der må være noget mere holdbart at smøre med. Har I nogle gode ideer og/eller råd. På forhånd tak :) 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30536 7480 16-11-2022 22:27 Jeg vil tro at netop kædeolie er det dårligste valg hvis vi taler om olie til motorsav kæde. Det har ret dårlig evne til at flyde ind i små sprækker. Sprøjt med f.eks. WD 40 på alle bevægelige led og kør så flere gange med døren. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
je_ns 13005 17-11-2022 01:31 Som Elmanden foreslår.Vi har lige haft samme problem med vores, det blev løst med WD-40, som har den fordel det er god til at rense, og give en let smørring på en gang, der skal "motioneres" godt og evt sprøjtes en ekstra gang før knirkeriet er ovre. Nemmest med det lange tynde rør på WD-40 dåsen, så kan man bedre få det ind hvor det gør gavn. Vi prøver igen, i morgen --
T. Helbo Trådstarter 11 7500 17-11-2022 07:57 Ja, jeg har kunne læse mig frem til at kædeolie (til cyklen) nok ikke er skide smart at bruge... Men jeg vil prøve WD-40. Ellers havde jeg læst noget om silikone spray.