Fugt på væg bag skab

Mojn
Vi har sat et skydeskab op mod en ydervæg, der er ingen bagbeklædning på hylderne og har efter nogen tid bemærket at der er fugt / skimmel på vægen og noget af tøjet begynder at lugte.
Forståeligt nok, sikkert for lidt ventilation.
Så nu var ideen så at flytte skabet til en anden væg med der til følgende mindre plads..
Eller kunne man lægge en isolering, eller feks rockwool og en gipsplade på indervæggen for at isolere den yderligere og dermed afhjælpe problemet?
Vores indervægge er mdf (karlit) inderst, 100 mm rockwool, og så en krydsfinerplade yderst. så er der luft og en mursten yderst til pynt.
Nogle gode ideer eller skal juleferien gå med at lave soveværelse om.
Vh Morten 

<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du isolere mere indefra, så bliver den nuværende væg endnu koldere, og derved bliver problemet med skimmelsvamp endnu større, da der kommer mere fugt, og det så tilmed er gemt bag isolering.
Hvis du skal isolere indefra, skal du have lavet en ny dampspærre uden på den nye ekstra isolering, og den gamle skal fjernes, og det er nok det sidste der er det store problem.
Jeg bor selv i et skalmuret hus fuldstendigt med samme væg opbygning, og har også problemer med en koldt væg.

Isoleringsvæggen skal rives ned og konstrueres korrekt.

Jeg ville gå med en mineralsk isoleringsløsning, såsom Ytong Multipor, H+H komfortblok, eller kalciterm/skamol.

Problemet med dampspærre er, at den er dæmpspærrende :D

Elektronikteknikeren
Cool tak for indspark, jeg flytter skabet til en anden væg, det virker ikke realistisk at rykke vægen ned.

<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis