Vend lågen på Blomberg køleskab SSM4550N

Hej,
Jeg har lige fået leveret et Blomberg køleskab og skal have vendt lågen. Der er en relativ dårlig vejledning med og det er bare noget bøvl. Nu er jeg nået dertil, at jeg skal have byttet om på "hullet" og "proppen" i toppen af lågen. Og "hullet" sidder bare godt fast, og "proppen" er helt "flush" med lågen uden mulighed for at få noget ind under eller ned ved siden af, så jeg kan få "proppen" op. 
Skousen vil meget gerne sende en montør, der kan klare det - det koster "kun" kr 1.500,-... så jeg vil gerne prøve selv. Men jeg er bange for at ødelægge noget, i min frustration over, at det ikke er lavet til at blive arbejdet med af "almindelige" mennesker...
Er der nogen, der har erfaring med hvordan de tackler det her?
Mvh Jan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige kigget på vejledning, og den siger godt nok ikke så meget om de detaljer som du bøvler med lige der. Men jeg ville nok lirke en spids kniv ned ved kanten af proppen. 
Men ellers generel så skal du lægge skabet ned på ryggen når du sætter lågen på igen. Det er den bedste måde at få lågen sat korrekt på. Så må du lige vente 1/2 time med at sætte strøm på den bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Enig med Erik. Den spidse kniv kan fint være en skraldekniv   

fase
Tak for hurtigt svar, Erik og Fabrin - men jeg har forsøgt m både kniv, lille skruetrækker - og til "hullet" sådan en krogagtig dims, der kan få fat nede i hullet. Og de sidder bare fast - både "proppen" og "hullet"!! Jeg er jo nervøs for at ødelægge plasticen - der er allerede kommet mærker i "proppen" af kniven/skruetrækker. Jeg afventer lige om der kommer svar fra én, der faktisk har haft et Blomberg køleskab i hånden og fået vendt lågen ;-) Ellers tager jeg lågen under armen og kører hen til Skousen - så må de hjælpe...
Mvh Jan
Jeg synes lds er rigtig hyggeligt, men sommetider får man det bedste råd ved at ringe til forhandlerens supportlinje.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Godt point John - jeg har skrevet til dem hos Blomberg, så må vi se...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis