Termisk coating til hus

Hej.

Jeg overvejer en termisk coating til vores hus da det alligevel skal males snart.
Den termiske coating jeg har set giver det samme som malingen men er så også energibesparende og forhindrer fugt og skimmel.  Og den er diffusionsåben.

Kan ved hjælp af google se at termisk coating af huse ikke er slået igennem i Danmark endnu men bliver flittigt brugt i udlandet. Men hvis der er nogen herinde der har erfaringer med det vil jeg gerne høre fra jer.

Hilsen Søren
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Energibesparende maling!?

Jeg ved ikke hvad det er for et produkt du taler om. Hvis de er seriøse opgiver de en lambda-værdi for isoleringsevnen. Hvis man har den og kender tykkelsen af malingen, kan man finde ud af hvor meget det isolerer.

Det isolerer næppe lige så godt som sten- eller glasuld. Hvis tykkelsen af malingen kun er 1 mm, vil det ikke lune mere end et par tangatrusser på en vinterdag.

Det lyder som forsøg på at bondefange dem, der ikke har en anelse om isolering.
termiske coating maling, er det ikke maling der er god til at reflektere solens varmestråler, så ens bygning ikke skulle blive varmet nær så meget op om sommeren?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
GodeVen skrev den 16-11-2022 12:04:51

Energibesparende maling!?

Jeg ved ikke hvad det er for et produkt du taler om. Hvis de er seriøse opgiver de en lambda-værdi for isoleringsevnen. Hvis man har den og kender tykkelsen af malingen, kan man finde ud af hvor meget det isolerer.

Det isolerer næppe lige så godt som sten- eller glasuld. Hvis tykkelsen af malingen kun er 1 mm, vil det ikke lune mere end et par tangatrusser på en vinterdag.

Det lyder som forsøg på at bondefange dem, der ikke har en anelse om isolering.

 

Tror bestemt ikke det er bondefangeri. Har du sat dig ind i termisk coating eller er det fordi du ikke tror på at man kan udvikle noget der kan isolere men ikke er mineraluld og lignende?  :)
Jeg har set denne her video på deres hjemmeside, kan du forklare den?  For jeg er godt nok forbløffet over den, hvis man kan bruge det udtryk.

  Thermacote DK Demo - YouTube 




Discrusio skrev den 16-11-2022 13:16:24

termiske coating maling, er det ikke maling der er god til at reflektere solens varmestråler, så ens bygning ikke skulle blive varmet nær så meget op om sommeren?

 Nej, der er vist mange forskellige slags coatinger.  Denne siges at tørlægge facaden (diffusionsåben) og at den er en termisk barriere fordi den er lavet af keramiske materialer. Det er altså IKKE en maling.

Når man her i landet bruger begrebet ”energibesparende” tænker jeg på varmetab. Men trådstarter skriver om at det er brugt i andre lande. Så der tænkes måske på steder hvor det er almindeligt at bruge aircondition om sommeren. Der er energibesparende en anden ting.

Hvis man ønsker at reflektere solens stråler, vil jeg anbefale at man maler sit hus i lyse farver. Hvis man ønsker et mørkt hus, kan der være noget om, at specialmaling kan hjælpe i teorien. Da varmestråler er lige udenfor det synlige område, kan der laves mørk maling, der reflekterer varmestrålerne bedre end almindelig mørk maling.
Hvis det havde en praktisk værdi, ville man bruge det på mørke biler.

Hvis det sælges som noget der kan sænke varmetab, er det helt sikkert bondefangeri.

Alt ordenlig facedemaling er diffusionsåben. Jeg ved ikke hvorfor du nævner det, som noget specielt.

Keramisk lyder fint, men murstenene er også lavet i keramisk materiale, det er ikke specielt godt isolerende.

Den bedste isolering man kan få, er med vakuum. Jeg ved at dette materiale isolere dårligere. Jeg kan sagtens vise det for dig, hvis du skaffer lambda-værdien. Det vil de helt sikkert ikke give dig, for så ved de at de kan afsløres som bondefangere.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også