Sprøjtemaling af køkken

Hej lav-det-selv

Vi står og tænker på at sprøjtemale vores køkken, men er lidt i tvivl om hvordan vi nemmest griber opgaven an.

Overfladen på lågerne er dækket af en eller anden form for folio. Jeg ved ikke om det er melamin eller hvad det er. Har prøvet at vedhæfte et billede.

Hvis man eventuelt piller det af og der gemmer sig en mdf-plade indenunder og ikke en træplade, kan man så fortsat male pladen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Superdiy
Superdiy
282 4200
Hvis laminaten ikke sidder fast, skal den tages af før lågerne kan males. Før en maler har slabet spartlet og malet lågerne har det kostet lige så meget som nye låger.

Selvbygger med stort S. 
Pemoen
Pemoen Trådstarter
17
Laminaten sidder løst på en af lågerne. Kan man ellers male udenpå hvis det ikke er løst?

Jeg tænkte vi selv ville gøre det, fremfor at få en maler til det. Men er i tvivl om lågerne skal slibes eller ej ( hvis det ikke er træ, tænker jeg ikke de kan slibes - og så giver det måske ikke så meget mening at hive den overtrukket laminat af?)
ev elmand
ev elmand
22926 7480
Det ser ud som om det kun er kanten på pladen der er løs. Under det anes spånplade. Du vil ikke kunne trække melamin overfladen af på sådan en måde at det er til at slibe og spartle bagefter. Den eneste chance du har er at slibe selve overfladen som den er nu og sprøjtemale. Men det skal være med den rigtige grunder først. 
Den løse kant limes fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
kurta
kurta
583 4800
Kanterne er måske melamin, men selve fronten kan man da ikke lave i melamin i det mønster? Eller kan man?
Jeg har ikke umiddelbart set eller hørt, at melamin kan bøjes på den måde.

Kurt B. Andersen
ev elmand
ev elmand
22926 7480
i mit tidligere køkken var det ægte egefiner låger som var limet ind i tilsvarende eller lidt mere kringlede udfræsninger. Det kunne man med damp og presser. Så mon ikke man kan gøre noget tilsvarende med melamin. Men det er sådan set heller ikke så vigtig om det er melamin eller det er noget andet. Det du skal vide er at denne belægning ikke kan tages af, selv den på limede kant er gået løs. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Tænder når strømmen er billigst
    Grøn energi og sparetips (læst 2187 gange)
  2. Hvilken VVS´er har ret?
    Lav-Hus (læst 562 gange)
  3. Kun halvdelen af komfuret virker
    Hårde hvidevarer (læst 501 gange)
  4. Stavvibrator hvor stor?
    Lav-Hus (læst 253 gange)
  5. Træk fra fodpaneler fra krybekælderen
    Lav-Hus (læst 275 gange)
  6. Køb af label maker
    Gadgets & dimser (læst 468 gange)
  7. Fjerne rust på file.
    Værktøj og maskiner (læst 280 gange)