Mus i nyt hus

Hejsa,

Jeg har købt et ny hus og Jan konstaterer at der er mus på loftet. Musefanget imod træbeklædningen har flere huller. Jeg kan ikke gennemskue mine rettigheder og hvilke krav jeg kan stille da det virker som om muse-fanget er et dårligt produkt til at holde mus ude. Nogen der kan pege mig i en retning? På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Musefanget skal monteres korrekt for at det virker, som jeg husker må der ikke være sprækker på over 6 mm.
Så med den samling mellem de to museværn, du viser billede af kan musene nemt komme ind.

Der er mange meninger om katte, men siden vi fik kat har vi ikke haft mus inde, før vi fik kat havde vi ofte mus inde om efteråret, vi har mark til to sider, og efter høst kom musene på besøg.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-11-2022 12:58:42

Musefanget skal monteres korrekt for at det virker, som jeg husker må der ikke være sprækker på over 6 mm.
Så med den samling mellem de to museværn, du viser billede af kan musene nemt komme ind.

  Tak for svar. Men hvor står jeg så juridisk over for firmaet der har udført arbejdet? Er 6mm en skreven regel i branchen? 

Ved ikke om der findes standarder for sprækker i museværn..
Men firmaet der har monteret de museværn, bør rette de fejl der er så der ikke er sprækker der er større end i selve museværnet, ellers giver det ikke rigtig mening at montere dem.

Vi prøver igen, i morgen --
Har lige tjekket taget bag ved tagrenden. Skal det se sådan ud?
Dine seneste billeder er simpelthen for uskarpe til at sige noget klogt om.
Jeg ville gøre to ting: 1. Sæt musefælder op så problemet ikke eskalerer. 2. Kontakt de(n) ansvarlige for det viste, og spørg dem om de mener montagen er ok? Hvadenten det er en hovedentreprenør, eller flere individuelle håndværkere.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
larsdp skrev den 13-11-2022 13:04:08

je_ns skrev den 13-11-2022 12:58:42

Musefanget skal monteres korrekt for at det virker, som jeg husker må der ikke være sprækker på over 6 mm.
Så med den samling mellem de to museværn, du viser billede af kan musene nemt komme ind.

  Tak for svar. Men hvor står jeg så juridisk over for firmaet der har udført arbejdet? Er 6mm en skreven regel i branchen? 

Det er ikke hvad branchen og dens deltagere synes er vigtigt(der kan jo være mange forskellige meninger) men hvad producenten af materialet siger der holder.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis