Uopvarmet anneks og byggeansøgning

Hejsa
Jeg havde i foråret en idé om at bygge et anneks, og jeg kastede mig blindt udi at udfylde byggeansøgningen til kommunen.
Ak ak ak....sådan en ansøgning er virkelig skrevet på fremmedsprog!!!
Projektet har dog ændret sig lidt siden, og jeg er blevet rådet (fra flere sidder) om at bygge et "uopvarmet anneks".
Har forstået det sådan, at man dermed kan tillade sig at isolere, som var det et sommerhus, og at ansøgningen hurtigere ville glide igennem godkendelsen, fordi kravene er mere lempelige?
Skal jeg i det hele taget lave en ansøgning, da det i princippet blot er et isoleret "skur". (ingen vvs)
Dem som anbefalede mig at lave et uopvarmet anneks, var for øvrigt to tømrere.
Har de ret?
Hilsen
Martin :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan nøjes med at anmelde byggeriet når det er et skur på under 50m2, du skal selvfølgelig overholde alle krav om højder og afstande mv, og overholde evt lokalplan, samt bygge % og max bygnings længde  i skel.

Hvor stort skal det være, det var sådan engang at skure under 10m2 kunne man bare lave, hvis alle regler var overholdt, ved ikke om det stadig er således.


Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns
Tak for dit svar. :-)
Mit anneks bliver 3x6 i ydre mål. Der bliver ingen problemer mht afstand til skel, højde, byggeprocent og andet. Det har jeg sørget for at overholde.
Når du siger "anmelde", men du så "byg nu og oplys kommunen bagefter om byggeriet", fordi annekset bliver af den karakter, som jeg beskriver (mht. størrelse og sommerhus-isolering"?
Se her : https://www.bolius.dk/nemmere-at-bygge-skur-carport-og-drivhus-39299
martinjochimsen skrev den 13-11-2022 00:49:18

Hej je_ns
Tak for dit svar. :-)
Mit anneks bliver 3x6 i ydre mål. Der bliver ingen problemer mht afstand til skel, højde, byggeprocent og andet. Det har jeg sørget for at overholde.
Når du siger "anmelde", men du så "byg nu og oplys kommunen bagefter om byggeriet", fordi annekset bliver af den karakter, som jeg beskriver (mht. størrelse og sommerhus-isolering"?

 Jeg byggede en carport på 49,5 m2, for godt 10 år siden, der skulle man sende tegninger ind til kommunen, af bygningen og placeringen på grunden, og hørte man ikke noget inden 10 arbejdsdage, var det godkendt.

Det kostedet en gebyr kan ikke huske hvor meget, men ca 2000kr som jeg husker det.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-11-2022 12:29:49

martinjochimsen skrev den 13-11-2022 00:49:18

Hej je_ns
Tak for dit svar. :-)
Mit anneks bliver 3x6 i ydre mål. Der bliver ingen problemer mht afstand til skel, højde, byggeprocent og andet. Det har jeg sørget for at overholde.
Når du siger "anmelde", men du så "byg nu og oplys kommunen bagefter om byggeriet", fordi annekset bliver af den karakter, som jeg beskriver (mht. størrelse og sommerhus-isolering"?

 Jeg byggede en carport på 49,5 m2, for godt 10 år siden, der skulle man sende tegninger ind til kommunen, af bygningen og placeringen på grunden, og hørte man ikke noget inden 10 arbejdsdage, var det godkendt.

Det kostedet en gebyr kan ikke huske hvor meget, men ca 2000kr som jeg husker det.

 De regler blev lavet om i 2018. Se mit svar og link længere oppe. Men det er stadig 50 m2 for fritliggende parcelhuse og 20 m2 for rækkehuset. Man skal dog huske, at alt det man i forvejen har, tæller med. Så har man fx. et udhus på 30 m2 kan man kun bygge 20 m2 uden at skulle søge byggetilladelse. De 50 m2 er ikke pr bygning/sag men i alt. Selv et drivhus og i visse tilfælde også legehuse, tæller med.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis