Bagning kærgården LET

Bagninn kærgården LET er det NO-GO ?

Somjeg har forstået er det uegnet til stegning pga vandindholdet.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det du vil bage? det er nok ikke godt til vaniliekranse, men kunne sikkert bruges til schones og som "smør" i boller


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det første jeg tænkte på var gulerods kage dernæst brød - i meget bagværk er der jo både fedtstof og vand - men ikke i vaniliekranse. Men hvordan er vandet bundet -tror ikke jeg kunne tage kærgården og noget vand og få noget smørbart ud af det.

 

Vand er aldrig bundet til smørfedt, det er bare kapslet inde i små(mikroskopiske) dråber.
Hvad jeg lige kan læse består resten af fedtet af Fonounsaturatedfattyacid  og Polyunsaturatedfattyacids 
To ting jeg ikke skal kloge mig på hvad er, men det er ikke vand.
Jeg bager alt vores brød, men det er meget sjældent at jeg putter fedtstof i brød. Men hvis man vil bage feks fødselsdags boller ,ed smør i så tror jeg godt mwn kan bruge kærgården let i stedet for. Gulerodskage der pisker man jo smørret hvidt/luftigt med sukker, jeg aner ikke om det dur med den lette, men det er jo bare at prøve. det er højst lidt sukker og kærgården som går til spilde. Man kan jo bare prøve med lidt. Men min erfaring er at ændre man en opskrift så bliver resultatet også anderledes. Der var en periode hvor jeg var mere fedtforskrækket end nu, hvor jeg lavede tærtedej med mindre smør. Resultat jo mindre smør jo kedeligere tærtebund.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Smør er fedt fra mælk. Margarine er fedt fra planteolier. Smørbar er en blanding af de to.

Smørbar i lette udgaver er yderlige tilsat noget yoghurt-agtigt noget for at give fornærmelse af smør uden så mange kalorier.  Der er 20% mindre fedt i de lette udgaver, så man skal bruge 25% ekstra, hvis man bruger den lette. Man skal samtidigt være klar over at man tilsætter opskriften dette yoghurt-produkt.

Jeg kan ikke se ideen i at bruge Kærgården til bagning. Enten bruger man rigtig smør, margarine eller rapsolie. Ønsker man mindre fedt, må man prøve at bruge mindre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis