Skruer til fibergips humseper 647 12-11-2022 18:05 HejJeg skal til at sætte nogle fibergipsplader op. De skal monteres i et træskelet. Kan jeg bruge denne typer skruer fra jem og fix? 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30530 7480 12-11-2022 18:08 Det tror jeg ikke der er noget i vejen for, men den originale er på et punkt bedre. Den har en længere hals uden gevind. Da fibergips er skruefast så tager det gevind fra gipsskruen lidt fat i pladen så den ikke så let trækkes ind på plads. Jeg undrer mig også over hvorfor da den originale kan købes billigere LINK Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
humseper Trådstarter 647 12-11-2022 18:18 Alletiders. Så køber jeg dem i Carl Ras.Hvordan beskærer man i øvrigt bedst fibergips?Og man monterer pladerne med et par mm afstand ind til væggen, men helt op hinanden, ikke?
BOFH 3910 8600 12-11-2022 19:15 Fræseribber på skruen er nødvendigt til fibergips, en alm gipsskrue er for flad og glat til at den kan undersænkes i fibergips. Der kan godt til nøds bruges træskruer men det er som regel lidt dyrere.Montage af pladerne kommer an på underlag + om det er med affaset kant til indlæg af spartel m. armering eller om det er med skarpe kanter til limfugesamling. Fermacell har udførlig vejledning til begge typer her./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
Gregeren 5657 2830 12-11-2022 19:18 Du kan ridse din fibergips med en kniv. Gør det et par gange, og knæk den herefter over en bordkant. Elektronikteknikeren
ev elmand 30530 7480 12-11-2022 22:51 Skruer til fiber gips har fræse takker på skruehovedet. Jeg foretrækker fibergips med fuldkant. De skal så limes i kanten. Der bruges en speciel lim, som købes til fugepistol. Tuden har et lille hak som gør det nemt at ramme kanten med limfugen. Man smører lim på kanten af den pladen man har sat op. Den del af limfugen som presses ud skal sidde til dagen efter. Så er den ret let at hugge af med en spartel eller lignende. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her