Hej
Jeg har en gulvvarmeshunt der har været monteret med 1 kreds i et par år. Nu har jeg så monteret kreds nr 2.
Flowmåleren på den kreds gik ret stramt, og jeg kunne ikke rigtig justere den til mere end 2l/min. Derfor skruede jeg til med værktøj.
Med det resultat at det ser ud til at toppen af flowmåleren har løsnet sig. Jeg kan med lidt kræfter trække glasset helt op, se billede. Så er det kun den hvide pind inde i glasset der sidder tilbage. Trykker jeg ned på den, så sprøjter det ud med vand.
Er måleren ødelagt eller er det meningen at den kan skilles ad på den måde? Hvordan fikser jeg den så igen?
Kan den godt komme til at være så stram at man har brug for værktøj når den har siddet et par år uden at være brugt?
Hvis jeg skal have en ny er det sådan en her - der står, at 'alle gulvvarmekredse skal være i lukket position når der indreguleres'. Hvad betyder det? Hvis kredsen er lukket kommer der jo ingen flow igennem? https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-gulvvarme-fordelerror-flowmaler-til-gulvvarme-fordeler-046557000