Uenighed om hæk

Jeg er blevet uenig med nabo omkring hvilken hæk vi skal have. Han vil have et, og jeg vil have noget andet… han nævnte at hvis vi ikke bliver enige må vi bare plante hver vores egen, men denne skal i så fald plantes en halv meter inde på vores grund (i stedet for skel). Er det rigtigt, at man ikke må plante hækken tættere på sådan at den kommer til at være op mod skel når den vokser op?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du planter en egen hæk tæt på skellet, hvordan vil du så kunne klippe hækken på nabosiden? I kan selvfølge også bare vælge at lade jeres to forskellige hække gro sammen til en. 
Ja.. lige præcis. Men hvis I ikke kan blive enig hvilken fælleshæk det skal være, så er løsningen hegnssynet. For du skal tænke på at hvis I vælger løsningen med hver jeres egen hække - så kan en ny nabo forlange begge hække tæt på skel fjernet til fordel for en fælleshæk. 

Hvilken hæk ønsker du og hvilken hæk ønsker din nabo?

Nabostridigheder kender man jo, men denne er nok den mest tåbelige jeg har set.

Bent Andersen skrev den 10-11-2022 21:22:56

Nabostridigheder kender man jo, men denne er nok den mest tåbelige jeg har set.

 Tja.. hvis den ene part insistere på eksempelvis og vil have en tjørnehæk, så kan jeg i princippet godt forstå modparten.


Annonce
En nabo kan ikke nægte at deltage i et fælleshegn!
Såfremt man ikke kan blive enig om materialet mv., kan Hegnsynet afgøre sagen, så og sådan skal det udføres, basta!
Der findes mange forskellige hække, hvis i begge stædigt holder fast i jeres ønske så kommer i ikke videre, prøv om i kan blive enige om en anden sort som i begge kan acceptere.. Ellers er der kun hegnsyn der kan afgøre sagen, og det kommer i selv til at betale, og det er ikke det bedste grundlag for det fremtidige naboskab.


Der kan jo være den situation at naboen allerede har en hæk på de 2-3 sider af sin grund og så gerne vil gå videre med den. Men du må komme med lidt flere neutrale oplysninger hvis vi skal komme med "gode råd" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis