Renover badeværelse

Hej Jeg søger lidt råd eller anbefalinger..
Jeg skal have istandsat et gammelt badeværelse med terrassogulv og der er ingen bruse kabine..
Kun et lille afløb midt ved/på væggen hvor håndvasken har siddet så regner med vandet har røget derover og derfor er et lille fald mod midten af rummet…
Jeg vil gerne have flyttet vasken og have lavet en en brusekabinen for sig ude i siden.. mit spørgsmål lyder på om i ville have revet hele gulvet op og så lagt nyt beton.. eller bare få det nivileret ud med flyde spartel og så skære en firkant ud til hvor brusen skal være og lave afløb derover med beton osv.. og det resterne uden for brusekabinen lagt fliser oven på flydespartlen?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det lyder som om gulvet skal op. 
Der skal etableres afløb fra bruser og håndvask. Det skriger jo efter at rørene skal flyttes i gulvet og "skære en firkant ud ved bruser" . Det "lille afløb" skal du ikke bruge mere, så mon ikke det skal samles i bruse afløbet. Altså på en måde så håndvask løber derhen. Jeg kan ikke rigtig se for mig at der bliver noget af det gamle tilbage der er værd at gemme på. Det vil kun irriterede dig med hensyn til højde osv. 
Du skal desuden overholde 3 cm reglen. Det vil sige at forestille rummet som et kar, hvor der ved stoppet afløb ( i bruser) kan stå 3 cm vand uden at det løber ud i andre rum. 
Ved den forslåede løsning må der ikke være opkant ved bruser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg takker mange gange
Jeg var os selv mest ude i at skulle rive gulvet op netop for måske af lave gulvvarme.. men det bliver nok for opfattende da mit badeværelse ligger stik modsat ende af bryggerset m.m så jeg må bare igang og afprøve mine murer evner 
Du kan jo lave en gammeldags gulvvarme, som erstatning for eventuel radiator. Det styres af retur termostat og fungerer udmærket i mindre enkelt rum.  Vend tilbage med lidt flere oplysninger hvis du ønsker at gå den vej, så kommer der yderligere forklaring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også