Forslag til gulv i udestue

Forslag til gulv, gulv-plader, brug af varme i udestue, eller andre råd for at mindste at der bliver fodkoldt. 

Kære alle.
Jeg har en drøm om at lave vores udestue brugbar til træningsmaskiner og træning primært om aften. Men da der ikke er gulv varme eller anden form for opvarmning, søger jeg råd og ideer til gør selv. Udestuen er ca 30 kvm og under den har vi en garage som kun bliver brugt som værksted (også uden varmekilde). Der er ruder næsten hele vejen rundt med gardiner, så når solen er på, er der lunt heroppe. Da det med garanti bliver fodkold i løbet af vintermånederen og derfor jeg søger råd om fx en varmeblæser 30 minehver aften ville kunne være nok for lokalet og maskinerne, eller fx om man kan lægge en speciel type gulv-plader eller tæppe, som der ikke risikere at der går skimmel i, men som på en måde kan løse problemet. Skriv hvis jeg skal uddybe mere. Jeg ønsker ikke at pille gulvet for at lægge isolering i, men allerhelst en løsning/råd som kan gøres uden, da det kun er dette udenstuen skal bruges til. Og så snart vi nærmere os april/maj, tvivler jeg på at problemet vil være der (men det er kun gætterier).

Ift. træningsmaskinerne tænker jeg at filt tæpper er nok?, ved evt for meget fugt i udestuen? Hvad tænker i?

Jeg har vedhæftede et billede af noget af udestuen, og håber I kan se udover støv og rod :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke er ret mange m2 så er en billig varmeblæser absolout billigste måde at komme i gang.
Bruger samme koncept i garage/værksted hvor det er frostfrit men ønsker en højere temp når man skal være derude.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det kan man egentlig heller ikke vide når der ikke er en permanent varmekilde - men hvis det er "normalt" isoleret imod omgivelserne og i taget bør den naturlige varme fra jorden være nok til at holde det frostfrit.

Jeg tænder som regel først for blæseren når jeg er der - er gået lidt op i model så den har et relativt stort volumen, de helt billige opnår det samme, tager bare lidt længere tid.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis