Manglende varmt vand

Hej,
Vi har lige overtaget et hus, hvor vi har udfordringer med at få varmt vand. Huset har vlret ubrugt i 8 måneder, da den tidligere ejer døde.

Der er fjernvarme i huset. Det er første gang viber i et huset med fjernvarme, så vi kender ikke så meget til det.

Er der nogle, der har lidt råd og fif til, hvad vi kan prøve? Eller er det bare at ringe tilnen VVS'er?

Radiatorer virker perfekt.

Jeg har vedhæftet lidt billeder af anlægget, hvis det hjælper.

På forhånd tak.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at åbne din avtb ventil helt. ( Den med det grå håndtag ) Og mærk om der tages varme ind i varmtvandsbeholderen. Gør der ikke det, og du er helt sikker på der ikke er lukket for nogen håndventiler, kan du tilkalde en vvs'er.

Selvbygger med stort S. 
Hvis du drejer mod uret sættes temperaturen op. Du kan se på skalaen.

fase
Hej. Jeg prøver lige, når jeg er derude igen. Den står vist på lidt over 1 nu. Så jo højere på skalaen, jo varmere? Burde den give varmt vand, når den står på 1?
Jeg prøver.

Hvordan fungerer sådan en varmtvandsbeholder egentlig? Dem jeg normalt har set, plejer at have et strømstik til en stikkontakt. Det synes jeg bare ikke denne har?
Varmtvandsbeholdere fungerer i princippet på samme måde ved at brugsvandet tilføres energi fra et varmelegeme, der drives af el eller ved at man sender varmt vand gennem et spiralformet rør, som så varmer brugsvandet op. 

fase
Du har fremløb fra fjernvarme helt til venstre og retur med termostaten på helt til højre. Så ret hurtig efter at du har skruet termostaten op, vil fremløb blive meget varm. Retur vil blive lunken efterhånden og du skulle kunne tappe varmt vand. 
Kan du overhovedet får vand ud af varmvandshanen ? 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen.

Termostaten kan jeg ikke skrue længere op end 2 inden den sætter sig helt fast og bliver hård at dreje på.

Der kommer fint vand ud af vandhanerne uanset om de er sat på kold eller varm, men det er bare kold vand der kommer ud.
Hvor varmt er der i lokalet med varmtvandsbeholderen? Hvis omgivelsestemperaturen er højere end indstillet værdi, vil ventilen ikke åbne.
Prøv at pakke ventilens metaldel og bælgen for enden af ventilen ind i en ispose - måske det kan sætte gang i cirkulationen.
Den type ventil har det med at blive “træge” når de bliver “gamle”. En adskillelse, rengøring og smøring kan ofte hjælpe, men måske er bælgelementet defekt, så det skal skiftes. Min erfaring er så at det er bedre at ofre en ny ventil selv om den er “dyr”.

Søren O
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis