Siemens CTC 950 Udeføler Vinter/sommer kørsel.

Hej,

Er der nogen der har en anelse om hvor jeg kan få fat i en udeføler til et Siemens CTC 950 kondens Oliefyr ?
Jeg tror nemlig den er ved at stå af, da jeg kan aflæse temperaturer mellem 11 og 19 grader, når temperaturen kan måles til 10 grader pt. på andet termometer! Hvilket får fyret til at flekse mellem vinter/sommer tilstand "ECO".

Jeg har ligeledes forsøgt at ændret grænsen for hvornår Sommerkørsel "ECO" aktiveres, men synes ikke det giver ønskede resultat :< Jeg har sat denne til 22 grader nu men tidligere havde jeg den på 16 grader.

Nogen der har erfaring omkring dette ? og over hvor lang en period en temperatur skal være under/over grænsen før "ECO" aktiveres ?

Mvh Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen der har erfaring omkring dette ? og over hvor lang en period en temperatur skal være under/over grænsen før "ECO" aktiveres ?
Tror du skal regne med den ikke lige skifter om med kort varsel.
Hvordan med spænding til udeføler - batteri eller kabel?
Er den trådløs kan du nemt teste med varme/kulde.
Kan fyret ikke stilles til enten eller ? ( med/uden føler )
MANUAL
Blot en tanke.

Nej iflg. hvad jeg har kunne læse mig til omkring føleren er der en respons tid på ca 12min. og den er forbundet med ledning. en workaround er indtil videre at skrue grrænsen op mellem vinter/sommer drift til 28 grader, hvilket gør at føleren ikke har kontrollen pt. :) men jeg tror føleren skal skiftes.

og takker for input :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis