Ren elpris lige nu 4,52 øre kw

Lige nu er de næste timer er den rene elpris 4,52 øre pr kw for Flexel.
Så lav har jeg ikke set den før..
(selvfølgelig + afgifter og transportafgift)


Vi prøver igen, i morgen --
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må du kigge lidt tiere -den er ofte lavest i weekenden -tæl gerne de første timer af mandagen med til weekend. Det blæste og i dagtimerne er sol med til at holde prisen nede.

 

Der til kommer afgifter, transportafgift for slæt ikke af nævne moms. Det er i grunden mærkeligt at transporten er dyrere mellem 17.00 og 20.00. Så vidt jeg husker, er det de samme ledninger. 

fase
Ja Fabrin det er samme infrastruktur. Når DSB sælger ORANGE billetter er det også samme skinner, samme tog og samme personale - men at finde en billig orange billet i spidsbelastning og med kort varsel gør du nok ikke. Infrastrukturen dimensioneres efter spidlast - og man kan så sælge billigt hvor der er megen ledig kapacitet. 

Når man 'jager' folk vær fra spidslast kan man udskyde investeringerne i infrastruktur - jeg synes det giver mening.

 

Når man 'jager' folk vær fra spidslast kan man udskyde investeringerne i infrastruktur - jeg synes det giver mening. 
Det har du da fuldstændig ret i, men så skulle transportafgiften være meget højere 24 dec. mellem 16 og 19, for da er der virkelig højt forbrug. På den anden side så ved elselskaberne udmærket at de fleste familier laver aftensmad mellem 17 og 20, og at det bliver svært at ændre.

fase
Jeg så det godt i går og det resulterede i en tørre tumbler tur om natten, som ellers har irriteret mig da jeg kan høre den i soveværelse. Men lige som toget osv. så vænner man sig til det. 
Sidste år forekom der minus priser på spotmarkedet for el. Men dengang var der ikke så mange der interesserede sig for det, lige bortset fra vindmølle ejerne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Her på adressen er vi begge pensionister, og vi laver oftere varm mad til frokost end vi gjorde tidligere. Vi deler dog ikke så ofte som tidligere en flaske rødvin til den varme mad 😏

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Sjovt nok er flexel i dette døgn, dyrest fra kl. 8,00 til 8,59.

Vi prøver igen, i morgen --
Det koster at vælge havregrød med ristet brød og kaffe!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 08-11-2022 14:47:49

Det koster at vælge havregrød med ristet brød og kaffe!

 Ikke hvis man som jeg stod op kl. 9,30   


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis