Hvide pletter mellem gulvbrædder - er det mug/skimmel/andet?

Hej, 

Vi har fået slebet gulve for en måned siden i vores gamle hus fra 1930, som vi overtog i august.
Efter slibningen (og jeg er ikke helt sikker på om det var tilfældet før slibningen også) har der vist sig en masse hvide pletter mellem gulvbrædderne, særligt i to værelser på vores 1. etage.

Jeg er usikker på hvad det er, men kan det være mug/skimmel/andet? Og hvad bør vi gøre?

Ekstra info: Jeg har selv et par ideer til hvad der kan være årsagen, men hører gerne jeres mening:
  • I de to værelser hvor pletterne særligt ses, er der ovenlysvinduer. Inddækningen her er utæt og er noget vi er obs på at få fikset. Men det har betydet at der tidligere faktisk er løbet vand ind under vinduerne og ind i skunken. En enkelt gang er vandet endda dryppet ned i den ene vindueskarm i stuen nedenunder.
  • I stuen nedenunder har vi fået loftet fikset - filt, spartlet, malet (hvidt). Kan det have noget med det at gøre?
 

Håber I kan hjælpe mig - ved ikke om det er noget man selv bør prøve at fikse, eller det er noget der bør anmeldes til ejerskifteforsikringen.

På forhånd tak
Johan



0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også