LAN-stik

Hej.
Jeg håber på jeres hjælp. Jeg har et dumt spørgsmål.
Jeg bor i en lejlighed, hvor der kun er trukket LAN-stik til stuen og ikke til soveværelset. 
Men i soveværelset ser det ud som på billedet. Jeg kan ikke trække låget af, så jeg ved ikke, hvad der er under. Men kan jeg være heldig, at der er klargjort til LAN, og kan en elektriker mon så klare resten?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke sandsynligt at der LAN bag dækslerne. Men er der rør i væggene, med plads kan man måske trække LAN kabel i dem. De skal helst være med ordentlig skærm når de skal ligge op ad 230 v kabel.
Nu skriver eller viser du jo ikke om de to rum støder op til hinanden, derfor er det svært at vurdere hvor svært det kan blive.
Hvad med noget wifi?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Låget (dækslet) er bare klikket på. Sæt en skarp genstand (fx. kniv) ind fra enden og vip det af. Eller bedre brug en plastik-dims, så du ikke ridser dækslet. Skru derefter indmaden ud (2 skruer), så kan du se, om det er forbundet bagved.
Der må IKKE trækkes netværk og el i samme rør med mindre begge dele er godkendt til 220v isolation, den slags netværkskabel findes ikke i praksis.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 04-11-2022 21:57:06

Der må IKKE trækkes netværk og el i samme rør med mindre begge dele er godkendt til 220v isolation, den slags netværkskabel findes ikke i praksis.

/BOFH 

Ikke enig. Se vedlagte billeder inkl. specs. der siger ok til 0,7 kV

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John, tak for svar. Rummene støder ikke op til hinanden. Jeg må vist have en elektriker forbi. Der er wifi, men der er nogle gange brug for noget saft og kraft.
Annonce
JohnLarsen skrev den 04-11-2022 23:30:42

BOFH skrev den 04-11-2022 21:57:06

/BOFH 

Ikke enig. Se vedlagte billeder inkl. specs. der siger ok til 0,7 kV

Det gælder kun, hvis PE kappen ikke er fjernet. Til indendørs brug fjernes PE kappen.

fase
Der sidder en stikkontakt til højre og så denne dåse ved siden af. Der vil efter al sandsynlighed være et tomrør fra denne og et eller andet sted hen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis